Sunday, March 9, 2014

Perbezaannya...


Sapa kata orang perempuan tak ada hobi...tak ada benda yang dia suka...benda yang dia suka tgk.... kalau orang perempuan fokus pada benda yang dia suka.. rasanya lelaki pun tak tahan... kalau yang baik..akan fokus benda baik jer...huhuhu..kalau yang sebaiknya...bayangkan...hehehhe

Perempuan yang baik utk lelaki yang baik, begitu sebaliknya.. tapi pepatah nie kurang boleh pakai bagi aku sebab...tak ada orang yang sempurna...kan.. Tapi orang perempuan pun boleh memberontak jg...

Tapi aku suka perpatah nie...lepas akad nikah, apa sahaja kita buat akan jatuh kepada suami...huhu.. mmg menarik kan...sebab tue orang perempuan nie kebanyakan berharap nak jumpa orang yang dia sayang disyurga... buat amalan baik dan buat yang terbaik utk suami..

urmmmm.......


Emosi tak Stabil...


Harap kali ini akan menjadi lebih baik dari sebelumnya...aku tak mau dah rasa mcm nie...sesuatu perasaan yang paling aku tak suka ketika ini..aku tak tau nak cerita perasaan nie...
Kadang2 aku teringat perkara2 yang pelik2..teringatkan seseorang dan entah apa2 lagi...minta dijauhan semua ini..aku ada life sendiri...
Mungkin ada rasa terganggu dengan perkara yang berlaku.. dan proses nak pulih tue amik masa...perasaan yang bercampur aduk...curiga disebabkan oleh pengalaman yang lepas..rasa tak percaya dan terhina....arghhhh semua ada....

kesimpulannya.....

aku nak keluar dari perasaan nie...
konflik dengan diri ker?....aduhai....mungkin stress dgn kerja sama kot...tapi kerja aku tak lah seberat mana...mungkin pembawakan budak kot..entah lah...

Tak pernah aku rasa kosong mcm nie....mcm tiada perasaan...cuma tgk anak rasa kasih.. tue ja.. rasa tak berdaya pun ada...meluat dan mcm2 lagi...full stop....aku perlukan something utk buatkan aku bersemangat kembali...tolonglah bangkit kembali....

mungkin jgk aku rasa rendah diri sama nie sbb tak leh pakai cantik2..hahahhaa....alasan yang tak munasabah...huhuhuhuhu...
dah lah..baik aku stop...kang merapu lebih2 plak...

REASON.....


Assalamualaikum dan selamat petang....terasa lama tak menaip utk kali nie...bukan apa...bz sikit..yerlah...minggu nie student nak tahu carrymark dan sebagainya...takpalah kerja punya pasal that y...kena fokus kerja sekejap...

Tinggalkan bab2 kerja dahulu...

Urmmm..kadang2 sedaya upaya kita cuba memahami dan menyayangi seseorang seadanya walaupun tidak terlintas didalam hati untuk dihargai @ dibelai @ dijaga bagaikan puteri tetapi cukuplah sekadar untuk menyedari kehadiran kita dalam hidup seseorang itu. Semakin kuat kita menyayangi seseorang itu.. bila dia bt sesuatu diluar dugaan kita, terasa amat sakit sekali...tak pernah telintas dalam pemikiran kita utk melakukan benda yang sama apatah lagi jika perkara itu hanya perkara yang remeh temeh..setiap manusia mmg akan melakukan kesilapan dan kesalahan, tiada manusia yang sempurna..tak perlu kita mencari kesempurnaan sedangkan kita sendiri tidak sempurna...

Bagi seorang wanita..kehadiran cahaya mata adalah tanda cinta, kasih, sayang darinya utk orang yang disayanginya...kesanggupan utk menjaga, membelai kehadiran bayi dalam kandungan, merasai perit jerih dan mengadai nyawa utk yang tersayang..mmg tiada nilainya..tapi apa balasan yang diminta...tiada apa2 pun..tiada harga utk suatu pengorbanan ini...

Demi kasih dan sayang, seorang wanita sanggup meninggalkan masa terluang bersama-sama dengan rakan2 yang lain...kehidupan sebelum ini utk bersama keluarga..sedangkan lelaki masih ada masa utk semua ini..Kehidupannya seperti diprogram utk melakukan kerja yang sama pada setiap hari...tanpa mengenal erti jemu...seharian dengan kerja...dan apabila balik ke rumah melayan anak dan suami..terlena ketika melayan anak kerana letih...

Lagi sekali, kerana kasih dan sayang..terasa pergerakkan dalam rahim..menandakan kehadiran orang baru..terasa seperti ditemani walaupun tidak nampak..kuatkan semangat wahai orang baru..

Bila berada didalam keadaan seperti ini, kadang2 kala..tertanya juga pada diri...apakah ada kekurangan pada diri yang menyebabkan perkara ini berlaku...sedangkan sebelum ini, aku merasa bersalah pada diri..rasa kerdil dibumi ALLAH ini..rupanya..firasat dan gerak hati aku tepat sekali...mungkin ALLAH nak bagi petunjuk kat aku..Syukur Alhamdulillah sebab aku percaya pada gerak hati dan masih boleh berfikiran dengan waras...cuba fikir sejauh yang boleh...apa kita akan rasa sekiranya seseorang itu buat benda yang sama kita buat...sepatutnya kita happy sebab seseorang itu pun bt yang sama..daya imaginasi wanita amat menarik utk dikongsi...urmmm

Selama ini, aku hanya dengar sahaja dan tak faham kenapa selalu tanya, rasa apa selepas kahwin, rasa apa selepas dapat anak...selalu diberi jawapan ...rasa TANGGUNGJAWAP...sekarang baru aku faham..rasa tanggungjawap itu bermakna...walaupun mempunyai ikatan yang sah...halal..tapi bebas utk melakukan apa sahaja utk mencapai kepuasan sendiri...so, mana terletaknya KASIH dan SAYANG...masih wujud ka CINTA?..

Itu membuatkan aku teringat zaman dulu2..zaman dgn kawan2..walaupun ada batasannya tapi happy...terasa diri dihargai...bukan nak kata keadaan sekarang tak ok tapi...entahlah...banyak yang tak sama...

Mesti ada sebab mengapa kita tak dijodohkan dengan orang yang kita suka..kan....urmmmm

Mesti ada sebab kenapa kita menerima seseorang itu dalam hidup kita..kan...

Mesti ada sebab kenapa sesuatu perkara itu berlaku...kan..

Mesti ada sebab kenapa orang perempuan cepat dan mudah beremosi..kan..

Mesti ada sebab kenapa kasih sayang itu pudar..kan..

Yang mana lebih terseksa...antara kebenaran @ berdiam diri...

Aku cuma luahkan apa yang terpendam sahaja...




Sunday, March 9, 2014

Perbezaannya...

Posted by Chek Nurul at 4:12 PM 0 comments
Sapa kata orang perempuan tak ada hobi...tak ada benda yang dia suka...benda yang dia suka tgk.... kalau orang perempuan fokus pada benda yang dia suka.. rasanya lelaki pun tak tahan... kalau yang baik..akan fokus benda baik jer...huhuhu..kalau yang sebaiknya...bayangkan...hehehhe

Perempuan yang baik utk lelaki yang baik, begitu sebaliknya.. tapi pepatah nie kurang boleh pakai bagi aku sebab...tak ada orang yang sempurna...kan.. Tapi orang perempuan pun boleh memberontak jg...

Tapi aku suka perpatah nie...lepas akad nikah, apa sahaja kita buat akan jatuh kepada suami...huhu.. mmg menarik kan...sebab tue orang perempuan nie kebanyakan berharap nak jumpa orang yang dia sayang disyurga... buat amalan baik dan buat yang terbaik utk suami..

urmmmm.......


Emosi tak Stabil...

Posted by Chek Nurul at 3:36 PM 0 comments
Harap kali ini akan menjadi lebih baik dari sebelumnya...aku tak mau dah rasa mcm nie...sesuatu perasaan yang paling aku tak suka ketika ini..aku tak tau nak cerita perasaan nie...
Kadang2 aku teringat perkara2 yang pelik2..teringatkan seseorang dan entah apa2 lagi...minta dijauhan semua ini..aku ada life sendiri...
Mungkin ada rasa terganggu dengan perkara yang berlaku.. dan proses nak pulih tue amik masa...perasaan yang bercampur aduk...curiga disebabkan oleh pengalaman yang lepas..rasa tak percaya dan terhina....arghhhh semua ada....

kesimpulannya.....

aku nak keluar dari perasaan nie...
konflik dengan diri ker?....aduhai....mungkin stress dgn kerja sama kot...tapi kerja aku tak lah seberat mana...mungkin pembawakan budak kot..entah lah...

Tak pernah aku rasa kosong mcm nie....mcm tiada perasaan...cuma tgk anak rasa kasih.. tue ja.. rasa tak berdaya pun ada...meluat dan mcm2 lagi...full stop....aku perlukan something utk buatkan aku bersemangat kembali...tolonglah bangkit kembali....

mungkin jgk aku rasa rendah diri sama nie sbb tak leh pakai cantik2..hahahhaa....alasan yang tak munasabah...huhuhuhuhu...
dah lah..baik aku stop...kang merapu lebih2 plak...

REASON.....

Posted by Chek Nurul at 3:17 PM 0 comments
Assalamualaikum dan selamat petang....terasa lama tak menaip utk kali nie...bukan apa...bz sikit..yerlah...minggu nie student nak tahu carrymark dan sebagainya...takpalah kerja punya pasal that y...kena fokus kerja sekejap...

Tinggalkan bab2 kerja dahulu...

Urmmm..kadang2 sedaya upaya kita cuba memahami dan menyayangi seseorang seadanya walaupun tidak terlintas didalam hati untuk dihargai @ dibelai @ dijaga bagaikan puteri tetapi cukuplah sekadar untuk menyedari kehadiran kita dalam hidup seseorang itu. Semakin kuat kita menyayangi seseorang itu.. bila dia bt sesuatu diluar dugaan kita, terasa amat sakit sekali...tak pernah telintas dalam pemikiran kita utk melakukan benda yang sama apatah lagi jika perkara itu hanya perkara yang remeh temeh..setiap manusia mmg akan melakukan kesilapan dan kesalahan, tiada manusia yang sempurna..tak perlu kita mencari kesempurnaan sedangkan kita sendiri tidak sempurna...

Bagi seorang wanita..kehadiran cahaya mata adalah tanda cinta, kasih, sayang darinya utk orang yang disayanginya...kesanggupan utk menjaga, membelai kehadiran bayi dalam kandungan, merasai perit jerih dan mengadai nyawa utk yang tersayang..mmg tiada nilainya..tapi apa balasan yang diminta...tiada apa2 pun..tiada harga utk suatu pengorbanan ini...

Demi kasih dan sayang, seorang wanita sanggup meninggalkan masa terluang bersama-sama dengan rakan2 yang lain...kehidupan sebelum ini utk bersama keluarga..sedangkan lelaki masih ada masa utk semua ini..Kehidupannya seperti diprogram utk melakukan kerja yang sama pada setiap hari...tanpa mengenal erti jemu...seharian dengan kerja...dan apabila balik ke rumah melayan anak dan suami..terlena ketika melayan anak kerana letih...

Lagi sekali, kerana kasih dan sayang..terasa pergerakkan dalam rahim..menandakan kehadiran orang baru..terasa seperti ditemani walaupun tidak nampak..kuatkan semangat wahai orang baru..

Bila berada didalam keadaan seperti ini, kadang2 kala..tertanya juga pada diri...apakah ada kekurangan pada diri yang menyebabkan perkara ini berlaku...sedangkan sebelum ini, aku merasa bersalah pada diri..rasa kerdil dibumi ALLAH ini..rupanya..firasat dan gerak hati aku tepat sekali...mungkin ALLAH nak bagi petunjuk kat aku..Syukur Alhamdulillah sebab aku percaya pada gerak hati dan masih boleh berfikiran dengan waras...cuba fikir sejauh yang boleh...apa kita akan rasa sekiranya seseorang itu buat benda yang sama kita buat...sepatutnya kita happy sebab seseorang itu pun bt yang sama..daya imaginasi wanita amat menarik utk dikongsi...urmmm

Selama ini, aku hanya dengar sahaja dan tak faham kenapa selalu tanya, rasa apa selepas kahwin, rasa apa selepas dapat anak...selalu diberi jawapan ...rasa TANGGUNGJAWAP...sekarang baru aku faham..rasa tanggungjawap itu bermakna...walaupun mempunyai ikatan yang sah...halal..tapi bebas utk melakukan apa sahaja utk mencapai kepuasan sendiri...so, mana terletaknya KASIH dan SAYANG...masih wujud ka CINTA?..

Itu membuatkan aku teringat zaman dulu2..zaman dgn kawan2..walaupun ada batasannya tapi happy...terasa diri dihargai...bukan nak kata keadaan sekarang tak ok tapi...entahlah...banyak yang tak sama...

Mesti ada sebab mengapa kita tak dijodohkan dengan orang yang kita suka..kan....urmmmm

Mesti ada sebab kenapa kita menerima seseorang itu dalam hidup kita..kan...

Mesti ada sebab kenapa sesuatu perkara itu berlaku...kan..

Mesti ada sebab kenapa orang perempuan cepat dan mudah beremosi..kan..

Mesti ada sebab kenapa kasih sayang itu pudar..kan..

Yang mana lebih terseksa...antara kebenaran @ berdiam diri...

Aku cuma luahkan apa yang terpendam sahaja...




 

Life So Simple WithOut Rules Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez