Wednesday, December 28, 2011

cleaning days..



mmmmm....today i feel so tired...cleaning evtin..
hope evtin will be fine for tomoro.
got to go..
bye

Najwa Mahiaddin "Got to Go"


love this song...

Monday, December 19, 2011


Good Morning Sweetheart....
I knew its just a few words to say for you
but i hope hope its will help you feel better..
Since we meet until right now,
many thing we have been through
together, always side by side..
you are my soul and reason why i here..
i hope you will stand together with me
always with me
im truly in love with you since we meet.

-a note from your lovely wife-

Monday, October 31, 2011

Olly Murs - Dance With Me Tonight




Ladies and Gentlemen we’ve got a special treat for tonight,
I’m gonna call my friend Olly up here to sing to you ladies,
Olly!
Yeah!
Let’s go man…
Ok…

My name is Olly nice to meet you can I tell you baby,
Look around there’s a whole pretty ladies,
But not like you, you shine so bright, yeah.

I was wondering if you and me could spend a minute,
On the floor up and close getting lost in it,
I won’t give up without a fight.

I just wanna, oh baby,
I just want you to dance with me tonight,
So come on, oh baby,
I just want you to dance with me tonight.

http://www.hotnewsonglyrics.com/olly-murs-dance-with-me-tonight-lyrics.html

We’re getting sweaty, hot and heavy in the crowd now,
Loosen up and let you hands go down, down,
Go with it girl, yeah just close your eyes, yeah.

I feel the music moving through your body,
Looking at you I can tell you want me,
Don’t stop keep moving till the morning light, yeah.

When I saw you there, sitting all alone in the dark acting like you didn’t have a care,
I knew right then, you’d be mine, we’d be dancing the whole damn night right,
Oh baby, I just want you to dance with me tonight,
So come on, oh baby,
I just want you to dance with me tonight.

Break it down now, shake it like that, now bring it all back,
To dance with me tonight,
One more time, one more time, come on now.
Do your thing, everybody sing,
I just wanna, oh baby,
I just want you to dance with me tonight,
So come on, oh baby,
I just want you to dance with me tonight…

Olly Murs - Heart Skips a Beat ft. Rizzle Kicks


Thursday, October 20, 2011


......


Assalamualaikum...semakin hari semakin terasa debarnya untuk aku bergelar seorang isteri pada insan yang kini bertahta dalam hati ini. Aku mengharapkan semuanya akan berjalan dengan baik dan sempurna walaupun aku belum tahu apa yang akan terjadi selepas ini. Semuanya ketentuan dari Illahi dan aku perlu menerima walauapapun keadaannya. Sebenarnya sesuatu perkahwinan bukan lah perit dan menakutkan seperti yang kita baca di dada akhbar. Cuma kita yang perlu mencorak dan menjaga keharmonian rumah tangga..Insyaallah

Memang indah kalau sesebuah perkahwinan tue tak ada masalah apa-apa, ala..macam tgk dalam tv tue..semuanya indah belaka..berlakon boleh lah..tapi kalau real..kalau jadi macam tue..alamatnya aman dunia..hidup bujang nie dengan berdua lain...setiap hari tengok...kalau 2 beradik pun boleh gaduh sedangkan berada dibawah bumbung yang sama..apatah lagi suami isteri..cuma kita kena pandai mengawal situasi masing2..aku nak komen lebih2 pun tak berani..sbb aku baru jer nak masuk ke alam nie..nanti aku gtau len..hehe

Tuesday, October 4, 2011

quotes..







(korean song) kiss - Because i'm a girl




setiap kali tgk..dgr lagu nie..mesti nak mengalirkan airmata..huhu

Mission Impossible Music ala Gamelan from Indonesia




sooo...;p

Anuar Zain - Perpisahan




Suka lagu nie selepas tgk cita SEPI...tak jemu tgk cita tue...sedih tapi beri kesan pada diri..hargailah apa yang kita ada dan dapat....seandainya kita ditakdirkan bersamanya..terima lah kerana kita tak tahu apa yang telah ditakdirkan dan diaturkan untuk kita... percayalah..setiap apa yang kita hilang @ diambil pasti akan dibalas..sampaikan kita sendiri terlupa bahawa kita pernah kehilangan sesuatu suatu masa dahulu..bersyukurlah..

Enrique Iglesias - Hero




Love this song since i'm still studying..

Adele - Someone Like You (Music Video)




suu sweettt...;p

OneRepublic - Good Life




love this song

Wednesday, September 28, 2011

Mengapa wanita memerlukan lelaki..


Assalamualaikum...
Sebenarnya..aku tertarik dengan article yang aku baca dari blog seorang teman nie..mengapa wanita memerlukan lelaki.. Tidak dinafikan..wanita nie manusia yang lemah..memerlukan pendamping disisinya..selain menpunyai anak..wanita juga memerlukan lelaki dalam hidup mereka. Kalau dipandang dari sudut yang lain..wanita lebih cenderung kepada perasaan untuk menpunyai keluarga sendiri...Disini aku post beberapa sebab mengapa wanita memerlukan lelaki..

Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah.

Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala.

Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?

Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.

Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.

Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit.

Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.

Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita.

Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.

Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.

Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.

Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia.

Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada.

Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja.

Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa.

Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.

Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.

Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.

Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya.

Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata.

Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati.

Tetapi kita bahagia dalam dakapannya, semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik. InsyaAllah...

credit to http://www.tentangcinta.com

for him...





Monday, September 26, 2011


Don't why...sometimes im feel that i always create problem, doing something will make someone feel not right..urmm..

Dats y, im feel like wan'na run away from others and disappear from everyone..may be i should not be here.

I thought when i came here...urmm...wanna cry...seriously..

Thursday, September 22, 2011

Syawal oh Syawal..


Assalamualaikum..

Terasa macam dah lama tak post anything dalam nie. Untuk penghujung tahun nie, aku mengharapkan suatu kelainan dan pembaharuan dalam hidup aku. Bukan semua orang boleh berubah dalam sekelip mata tapi insyaallah, aku pasti boleh.

Aku rasa macam suatu cabaran bagi aku bila kebaikan yang aku bagi tetapi sebaliknya yang aku dapat. Mungkin ada salah dan silap dimana-mana yang aku tak sedar. Rupanya mencabar jugak menjadi seorang tenaga pengajar ni, Bukan senang nak mengajar "kanak-kanak" yang sudah besar ni. Dugaan yang tak terjangka aku terima, ada yang menarik ada yang tak. Apa yang aku boleh cakapkan di sini, semoga mereka semua di lindungi oleh NYA. Aku mohon agar ALLAH memberi peluang pada mereka mengenal erti seorang pelajar bukan hanya mencari kesalahan orang lain. Biasa lah budak - budak, betul jugak kata SV aku, aku dah dapat apa yang aku nak, dari segi kelayakan, aku mmg jauh berbeza dengan mereka. Dari segi kematangan apatah lagi, jadi tak perlulah aku memilih untuk menyimpan apa yang mereka buat. So, aku tak pernah rugi..huhuhu

Bulan syawal tahun nie, umpama permulaan yang baru untuk aku, untuk aku memikirkan masa depan dan sebagainya. Perlu lebih matang dan perlu pandai serta bijak mencari peluang, jangan menjadi orang sama sahaja setiap tahun. insyaallah, aku akan cuba mencari kelainan untuk tahun depan.

Thursday, September 8, 2011


Assalamualaikum, selamat pagi...

Alhamdulillah, hari nie adalah sikit masa untuk "mengemas" blog nie. Tak sibuk dengan paper student dan sebagainya..cuma tunggu nak masuk meeting jer petang nie..Sementara masa masih ada nie..aku cuma nak berkongsi sikit jerlah kat dalam nie..nanti taip lebeh2, susah plak..huhu

Aku tak tahu lah, samada kita perasan ke tak dengan apa yang berlaku pada masa kini. Memang lah aku bukan pemerintah negara @ pun pemerhati yang dilantik dari mana2 pun. Tetapi sebagai penghuni tetap bumi malaysia nie, takkan lah tak nampak kot @ tak amik pot kot dengan keadaan sekarang. Memang lah benda2 macam nie tak terjadi kat aku. Aku rasa, semakin lama hidup kat sini, macam makin tak tenteram. Macam2 hal dah jadi, urmm..jenayah dimana - mana sahaja.
Yang terbaru aku dengar, kat kedai mamak tue...selamber jer kan..cian mamat tue..laptop dia kena amik..pastu org kat dalam tue bukan nak laporkan kpd phk polis. tup2 video tersebar barulah nak jadi kes polis. Pada pendapat aku lah, oleh disebabkan jenyah banyak berlaku, jadi hukumannya kenalah setimpal dengan jenayah yang dilakukan. Sebagai contohnya, kes simbah asid tue, pelik tak, orang yang menyimbah asid cuma dipenjarakan sahaja disamping hukuman yang lain. ADIL ker?..sementara orang yang disimbah asid tue merana seumur hidup dan kekal hidup dengan keadaan diri yang macam tue, siap dengan trauma lagi. Aku rasa kenapa tak diberi hukuman simbah asid sama ek. Biar dia rasa cemana pedih, peritnya bila dia bt mcm tue. Pastu, utk kes rompakan dan ragut, kadang2 aku bersetuju jugak dengan hukuman potong tangan tue..tapi bila pikir2 balik. Satg amik kesempatan lak, minta sedekah kononnya cacat sejak azali lah. hai dunia2..

Walau apa pun, nasib baik lah kat malaysia nie ada undang-undang, kalau tak...haru biru jugak sini..



Wednesday, September 7, 2011

Morning...


Assalamualaikum...
Hai there, i think such a long time im not post anything here. Im quite busy with my work, my new home and also my preparation for my big days. Many things i need to do, but alhamdulillah next week of this month will be last for this sem. So, this week i just come out with exam paper for my student.

Ohya, alhamdulillah...my new home almost full with furniture and everything. Thanks to Mr. Hubby...;)

My Big Days...a lot things need to do..hope i can do it...huhu

Friday, August 26, 2011


SELAMAT HARI RAYA DARI KAMI SEKELUARGA


Monday, August 8, 2011



Im really like it...

kepuasan...


alhamdulillah..sekarang....aku dah dapat life sendiri....walaupun baru lagi..tapi sekurang2nya..aku dah boeh berdikari sendiri..boleh nak bt apa pun...walaupun dunia aku hanya dalam ssebuah rumah..tapi betullah cakap org..rumah adalah syurga...

Dah lama aku impikan saat2 mcm nie...cuma terasa sunyi tanpa orang yang tersayang..walaupun sering kali dengar suara..tapi mesti terasa lain jugak..sabar2...dah tak lama dah...hehhe


Emosi...


Salam..

Hari nie dah masuk 8 ramadhan dah..cepatnya masa berlalu..sekejap jer rasanya..bermacam2 perasaan aku rasa. Berdebar....takut...tak tau nak cakap mcmana...tapi apa yg pasti..harap2 aku sentiasa tenang menghadapi semua nie.

Sebenarnya, emosi aku tak berapa stabil 2,3 hari nie...bengang dgn student pun ada jugak. Bulan nie aku kena menahan dan bersabar byk2..kalau tau sia2 saja puasa aku..hahaha

Bengang dengan beberapa situasi masa mula2 puasa pun ada jugak..heran jugak aku..kenapa lah time nie baru nak menguji aku..sabar2..

Monday, July 18, 2011

Next...


I know sometimes its really hard to find the ways to get out from anything have you choose. No wonder what it is, decision have been made and you don't have any choice. If someone out there have been through this ways. what shall i can share here is, try to fix its as can you do. Try to make its as the ways you have too. For example, you work. Sometimes not all thing you love to do it, but try to finish or do it as best you can. i thinks sometimes, we does not realize that what we never ever want to do it, or does not like to do it. Maybe there will be a reason why we have been chosen to to that. THINK about that.

NEXT..

Alhamdulillah, now i can adapt here, this is the way i choose. I love to do it even my environment quick like something wrong somewhere. its like...'lantaklah'...huhu.
By the ways, this is my beginning of life...what a funny...before i get my 1st payment..i already calculate my expenses..wawawawa...its like, i want eat maggie becoz many thing i need settle it by my self..urm..i know it just beginning..

But, what should i do is...my promise with my family...maybe next week or the end of this month..oh no...there ramadhan will came...urm..do no when i can spent time with them together..urm..


Salam...hai there..i hope today will be my lucky day..
almost 5 days im with him..its really best moment im with him..
i love it..even sometime there is something happen between us.
As normal person of course,
sometimes we
will fight and feel the heart between the two of us.
But, all that will end, when both of us have sit and find the solution.
I know he loves me, so do i...
because of that reason..
for this morning..
this lovely pic.
just for him..
my hubby..

Monday, July 4, 2011

Oh..My...


Assalamualaikum...

Hai there, about a month i did not post anything. Many thing happen in my life.
Last month i got "majlis perkahwinan"..my brother.
so, i need do some preparation for him.
That not the main subject for my entry.

The main subject is..My Feeling..
About a month ago, im feel like alien, why..
my friend have their life..
i have notice something..
people around me always get what they want
its like what they ask for, then within a minutes they will get it..
Sometimes i feel like.........


I thinks it normal for a gurl if crying..am i right?.
Yes..im not regret but maybe this is my destiny.
Many thing in my mind.
My family, my beloved one..
my education, my life..
my dream..
my abah dream..

i think a lot of time im crying, sometimes i feel weak..
I just left it inside in my heart..
But i always believe there always way for me..
maybe there have something wonderful
that i never dream of..

But now, i really "bersyukur" to ALLAH
what i get right now more than i imagine.
At the same time, i can fulfill my abah dream.
I really love this..
ALHAMDULILLAH

Sunday, May 15, 2011

Am i good enough?...


Am i good enough?

try asking this question and find out the answer...


Holiday...


Maybe i can say this is "price" for me to cover what im doing several days ago. Busy with helping my hubby doing his preparation and be with him for several days. Alhamdulillah, everything done and to make sure we have something to "refresh" our mind, body or in other words i can say, spent time together. We choose to go to grapes park (Taman Anggur) at beris inn. I never go there even my hometown just around the corner. What a lovely place, for those who still searching place for outdoor wedding photograph, i can suggest this place, you can have 2 in 1, first the grapes plant in green house, then the beris inn lake. You can see the peaceful, fresh air and make you promise to came again.

For your information, please bring umbrella, the weather so hot, i really mean it. even i used umbrella and share it with 3 others. i can see my hand, tinted...i mean sunburn..my hubby laugh at me when he see my hand. Then suddenly after realize that his hand was tinted too, he stop laughing at me. Till today, we try to make over our skin back to normal. But that fun.

I know you will ask me, where the picture, you wanna see it. I don't know what happen tonite, becoz i can't upload any picture. but i promise, next time i will post it.

Busy...


Hai, i miss my blog a lot, since im busy with my hubby, do some preparation for him. Actually this is what i want, not for me. For his future life. Im happy for him and will always support till the end.

Tuesday, May 3, 2011

Sendiri Bikin...




Ohya, aku nie mmg lain dari org lain pun…so, untuk bekas hantaran majlis aku nie, aku buat sendiri dengan menggunakan kertas. 12 bekas telah aku siapkan sekali dengan shelek. Jemur dan sebagainya, Cuma tinggal nak hiaskan sahaja.<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US ZH-CN AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 . Aku bukan apa, selama 4 bulan dari tahun lepas aku dok sevey bekas hantaran macam raga..tapi tak ada yang berkenan dihati..memendangkan masa tunang dulu pun aku buat sendiri, y not time majlis nie aku buat sendiri. So…kasi kelainan sikit..ahaks

Kat atas nie bakul2 yang dah siap di shelek dan cuma menanti untuk digunakan..aku akan guna kabus sebagai kaki dan lace sebagai hiasan..beserta bunga hidup..insyaallah..kalau ada nanti,kalau tak ada..aku guna alternatif lain..pot puri pun ok jugak..tak per..yang nie aku tak kisah sgt..janji siap jer..huhu..


Wednesday, December 28, 2011

cleaning days..

Posted by Chek Nurul at 4:16 PM 0 comments

mmmmm....today i feel so tired...cleaning evtin..
hope evtin will be fine for tomoro.
got to go..
bye

Najwa Mahiaddin "Got to Go"

Posted by Chek Nurul at 3:10 PM 0 comments
love this song...

Monday, December 19, 2011

Posted by Chek Nurul at 8:46 AM 0 comments
Good Morning Sweetheart....
I knew its just a few words to say for you
but i hope hope its will help you feel better..
Since we meet until right now,
many thing we have been through
together, always side by side..
you are my soul and reason why i here..
i hope you will stand together with me
always with me
im truly in love with you since we meet.

-a note from your lovely wife-

Monday, October 31, 2011

Olly Murs - Dance With Me Tonight

Posted by Chek Nurul at 11:00 AM 0 comments


Ladies and Gentlemen we’ve got a special treat for tonight,
I’m gonna call my friend Olly up here to sing to you ladies,
Olly!
Yeah!
Let’s go man…
Ok…

My name is Olly nice to meet you can I tell you baby,
Look around there’s a whole pretty ladies,
But not like you, you shine so bright, yeah.

I was wondering if you and me could spend a minute,
On the floor up and close getting lost in it,
I won’t give up without a fight.

I just wanna, oh baby,
I just want you to dance with me tonight,
So come on, oh baby,
I just want you to dance with me tonight.

http://www.hotnewsonglyrics.com/olly-murs-dance-with-me-tonight-lyrics.html

We’re getting sweaty, hot and heavy in the crowd now,
Loosen up and let you hands go down, down,
Go with it girl, yeah just close your eyes, yeah.

I feel the music moving through your body,
Looking at you I can tell you want me,
Don’t stop keep moving till the morning light, yeah.

When I saw you there, sitting all alone in the dark acting like you didn’t have a care,
I knew right then, you’d be mine, we’d be dancing the whole damn night right,
Oh baby, I just want you to dance with me tonight,
So come on, oh baby,
I just want you to dance with me tonight.

Break it down now, shake it like that, now bring it all back,
To dance with me tonight,
One more time, one more time, come on now.
Do your thing, everybody sing,
I just wanna, oh baby,
I just want you to dance with me tonight,
So come on, oh baby,
I just want you to dance with me tonight…

Olly Murs - Heart Skips a Beat ft. Rizzle Kicks

Posted by Chek Nurul at 10:57 AM 0 comments

Thursday, October 20, 2011

Posted by Chek Nurul at 3:13 PM 0 comments

......

Posted by Chek Nurul at 2:59 PM 0 comments
Assalamualaikum...semakin hari semakin terasa debarnya untuk aku bergelar seorang isteri pada insan yang kini bertahta dalam hati ini. Aku mengharapkan semuanya akan berjalan dengan baik dan sempurna walaupun aku belum tahu apa yang akan terjadi selepas ini. Semuanya ketentuan dari Illahi dan aku perlu menerima walauapapun keadaannya. Sebenarnya sesuatu perkahwinan bukan lah perit dan menakutkan seperti yang kita baca di dada akhbar. Cuma kita yang perlu mencorak dan menjaga keharmonian rumah tangga..Insyaallah

Memang indah kalau sesebuah perkahwinan tue tak ada masalah apa-apa, ala..macam tgk dalam tv tue..semuanya indah belaka..berlakon boleh lah..tapi kalau real..kalau jadi macam tue..alamatnya aman dunia..hidup bujang nie dengan berdua lain...setiap hari tengok...kalau 2 beradik pun boleh gaduh sedangkan berada dibawah bumbung yang sama..apatah lagi suami isteri..cuma kita kena pandai mengawal situasi masing2..aku nak komen lebih2 pun tak berani..sbb aku baru jer nak masuk ke alam nie..nanti aku gtau len..hehe

Tuesday, October 4, 2011

quotes..

Posted by Chek Nurul at 4:49 PM 0 comments





(korean song) kiss - Because i'm a girl

Posted by Chek Nurul at 3:22 PM 0 comments


setiap kali tgk..dgr lagu nie..mesti nak mengalirkan airmata..huhu

Mission Impossible Music ala Gamelan from Indonesia

Posted by Chek Nurul at 1:20 PM 0 comments


sooo...;p

Anuar Zain - Perpisahan

Posted by Chek Nurul at 1:07 PM 0 comments


Suka lagu nie selepas tgk cita SEPI...tak jemu tgk cita tue...sedih tapi beri kesan pada diri..hargailah apa yang kita ada dan dapat....seandainya kita ditakdirkan bersamanya..terima lah kerana kita tak tahu apa yang telah ditakdirkan dan diaturkan untuk kita... percayalah..setiap apa yang kita hilang @ diambil pasti akan dibalas..sampaikan kita sendiri terlupa bahawa kita pernah kehilangan sesuatu suatu masa dahulu..bersyukurlah..

Enrique Iglesias - Hero

Posted by Chek Nurul at 12:57 PM 0 comments


Love this song since i'm still studying..

Adele - Someone Like You (Music Video)

Posted by Chek Nurul at 12:53 PM 0 comments


suu sweettt...;p

OneRepublic - Good Life

Posted by Chek Nurul at 12:23 PM 0 comments


love this song

Wednesday, September 28, 2011

Mengapa wanita memerlukan lelaki..

Posted by Chek Nurul at 5:10 PM 0 comments
Assalamualaikum...
Sebenarnya..aku tertarik dengan article yang aku baca dari blog seorang teman nie..mengapa wanita memerlukan lelaki.. Tidak dinafikan..wanita nie manusia yang lemah..memerlukan pendamping disisinya..selain menpunyai anak..wanita juga memerlukan lelaki dalam hidup mereka. Kalau dipandang dari sudut yang lain..wanita lebih cenderung kepada perasaan untuk menpunyai keluarga sendiri...Disini aku post beberapa sebab mengapa wanita memerlukan lelaki..

Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah.

Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala.

Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?

Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.

Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.

Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit.

Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.

Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita.

Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.

Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.

Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.

Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia.

Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada.

Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja.

Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa.

Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.

Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.

Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.

Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya.

Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata.

Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati.

Tetapi kita bahagia dalam dakapannya, semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik. InsyaAllah...

credit to http://www.tentangcinta.com

for him...

Posted by Chek Nurul at 4:58 PM 0 comments



Monday, September 26, 2011

Posted by Chek Nurul at 4:25 PM 0 comments
Don't why...sometimes im feel that i always create problem, doing something will make someone feel not right..urmm..

Dats y, im feel like wan'na run away from others and disappear from everyone..may be i should not be here.

I thought when i came here...urmm...wanna cry...seriously..

Thursday, September 22, 2011

Syawal oh Syawal..

Posted by Chek Nurul at 1:44 PM 0 comments
Assalamualaikum..

Terasa macam dah lama tak post anything dalam nie. Untuk penghujung tahun nie, aku mengharapkan suatu kelainan dan pembaharuan dalam hidup aku. Bukan semua orang boleh berubah dalam sekelip mata tapi insyaallah, aku pasti boleh.

Aku rasa macam suatu cabaran bagi aku bila kebaikan yang aku bagi tetapi sebaliknya yang aku dapat. Mungkin ada salah dan silap dimana-mana yang aku tak sedar. Rupanya mencabar jugak menjadi seorang tenaga pengajar ni, Bukan senang nak mengajar "kanak-kanak" yang sudah besar ni. Dugaan yang tak terjangka aku terima, ada yang menarik ada yang tak. Apa yang aku boleh cakapkan di sini, semoga mereka semua di lindungi oleh NYA. Aku mohon agar ALLAH memberi peluang pada mereka mengenal erti seorang pelajar bukan hanya mencari kesalahan orang lain. Biasa lah budak - budak, betul jugak kata SV aku, aku dah dapat apa yang aku nak, dari segi kelayakan, aku mmg jauh berbeza dengan mereka. Dari segi kematangan apatah lagi, jadi tak perlulah aku memilih untuk menyimpan apa yang mereka buat. So, aku tak pernah rugi..huhuhu

Bulan syawal tahun nie, umpama permulaan yang baru untuk aku, untuk aku memikirkan masa depan dan sebagainya. Perlu lebih matang dan perlu pandai serta bijak mencari peluang, jangan menjadi orang sama sahaja setiap tahun. insyaallah, aku akan cuba mencari kelainan untuk tahun depan.

Thursday, September 8, 2011

Posted by Chek Nurul at 11:51 AM 0 comments
Assalamualaikum, selamat pagi...

Alhamdulillah, hari nie adalah sikit masa untuk "mengemas" blog nie. Tak sibuk dengan paper student dan sebagainya..cuma tunggu nak masuk meeting jer petang nie..Sementara masa masih ada nie..aku cuma nak berkongsi sikit jerlah kat dalam nie..nanti taip lebeh2, susah plak..huhu

Aku tak tahu lah, samada kita perasan ke tak dengan apa yang berlaku pada masa kini. Memang lah aku bukan pemerintah negara @ pun pemerhati yang dilantik dari mana2 pun. Tetapi sebagai penghuni tetap bumi malaysia nie, takkan lah tak nampak kot @ tak amik pot kot dengan keadaan sekarang. Memang lah benda2 macam nie tak terjadi kat aku. Aku rasa, semakin lama hidup kat sini, macam makin tak tenteram. Macam2 hal dah jadi, urmm..jenayah dimana - mana sahaja.
Yang terbaru aku dengar, kat kedai mamak tue...selamber jer kan..cian mamat tue..laptop dia kena amik..pastu org kat dalam tue bukan nak laporkan kpd phk polis. tup2 video tersebar barulah nak jadi kes polis. Pada pendapat aku lah, oleh disebabkan jenyah banyak berlaku, jadi hukumannya kenalah setimpal dengan jenayah yang dilakukan. Sebagai contohnya, kes simbah asid tue, pelik tak, orang yang menyimbah asid cuma dipenjarakan sahaja disamping hukuman yang lain. ADIL ker?..sementara orang yang disimbah asid tue merana seumur hidup dan kekal hidup dengan keadaan diri yang macam tue, siap dengan trauma lagi. Aku rasa kenapa tak diberi hukuman simbah asid sama ek. Biar dia rasa cemana pedih, peritnya bila dia bt mcm tue. Pastu, utk kes rompakan dan ragut, kadang2 aku bersetuju jugak dengan hukuman potong tangan tue..tapi bila pikir2 balik. Satg amik kesempatan lak, minta sedekah kononnya cacat sejak azali lah. hai dunia2..

Walau apa pun, nasib baik lah kat malaysia nie ada undang-undang, kalau tak...haru biru jugak sini..



Wednesday, September 7, 2011

Morning...

Posted by Chek Nurul at 5:55 AM 0 comments
Assalamualaikum...
Hai there, i think such a long time im not post anything here. Im quite busy with my work, my new home and also my preparation for my big days. Many things i need to do, but alhamdulillah next week of this month will be last for this sem. So, this week i just come out with exam paper for my student.

Ohya, alhamdulillah...my new home almost full with furniture and everything. Thanks to Mr. Hubby...;)

My Big Days...a lot things need to do..hope i can do it...huhu

Friday, August 26, 2011

Posted by Chek Nurul at 9:42 PM 0 comments
SELAMAT HARI RAYA DARI KAMI SEKELUARGA


Monday, August 8, 2011

Posted by Chek Nurul at 9:10 PM 0 comments

Im really like it...

kepuasan...

Posted by Chek Nurul at 8:57 PM 0 comments
alhamdulillah..sekarang....aku dah dapat life sendiri....walaupun baru lagi..tapi sekurang2nya..aku dah boeh berdikari sendiri..boleh nak bt apa pun...walaupun dunia aku hanya dalam ssebuah rumah..tapi betullah cakap org..rumah adalah syurga...

Dah lama aku impikan saat2 mcm nie...cuma terasa sunyi tanpa orang yang tersayang..walaupun sering kali dengar suara..tapi mesti terasa lain jugak..sabar2...dah tak lama dah...hehhe


Emosi...

Posted by Chek Nurul at 8:37 PM 0 comments
Salam..

Hari nie dah masuk 8 ramadhan dah..cepatnya masa berlalu..sekejap jer rasanya..bermacam2 perasaan aku rasa. Berdebar....takut...tak tau nak cakap mcmana...tapi apa yg pasti..harap2 aku sentiasa tenang menghadapi semua nie.

Sebenarnya, emosi aku tak berapa stabil 2,3 hari nie...bengang dgn student pun ada jugak. Bulan nie aku kena menahan dan bersabar byk2..kalau tau sia2 saja puasa aku..hahaha

Bengang dengan beberapa situasi masa mula2 puasa pun ada jugak..heran jugak aku..kenapa lah time nie baru nak menguji aku..sabar2..

Monday, July 18, 2011

Next...

Posted by Chek Nurul at 10:02 AM 0 comments
I know sometimes its really hard to find the ways to get out from anything have you choose. No wonder what it is, decision have been made and you don't have any choice. If someone out there have been through this ways. what shall i can share here is, try to fix its as can you do. Try to make its as the ways you have too. For example, you work. Sometimes not all thing you love to do it, but try to finish or do it as best you can. i thinks sometimes, we does not realize that what we never ever want to do it, or does not like to do it. Maybe there will be a reason why we have been chosen to to that. THINK about that.

NEXT..

Alhamdulillah, now i can adapt here, this is the way i choose. I love to do it even my environment quick like something wrong somewhere. its like...'lantaklah'...huhu.
By the ways, this is my beginning of life...what a funny...before i get my 1st payment..i already calculate my expenses..wawawawa...its like, i want eat maggie becoz many thing i need settle it by my self..urm..i know it just beginning..

But, what should i do is...my promise with my family...maybe next week or the end of this month..oh no...there ramadhan will came...urm..do no when i can spent time with them together..urm..
Posted by Chek Nurul at 9:52 AM 0 comments

Salam...hai there..i hope today will be my lucky day..
almost 5 days im with him..its really best moment im with him..
i love it..even sometime there is something happen between us.
As normal person of course,
sometimes we
will fight and feel the heart between the two of us.
But, all that will end, when both of us have sit and find the solution.
I know he loves me, so do i...
because of that reason..
for this morning..
this lovely pic.
just for him..
my hubby..

Monday, July 4, 2011

Oh..My...

Posted by Chek Nurul at 6:22 PM 0 comments
Assalamualaikum...

Hai there, about a month i did not post anything. Many thing happen in my life.
Last month i got "majlis perkahwinan"..my brother.
so, i need do some preparation for him.
That not the main subject for my entry.

The main subject is..My Feeling..
About a month ago, im feel like alien, why..
my friend have their life..
i have notice something..
people around me always get what they want
its like what they ask for, then within a minutes they will get it..
Sometimes i feel like.........


I thinks it normal for a gurl if crying..am i right?.
Yes..im not regret but maybe this is my destiny.
Many thing in my mind.
My family, my beloved one..
my education, my life..
my dream..
my abah dream..

i think a lot of time im crying, sometimes i feel weak..
I just left it inside in my heart..
But i always believe there always way for me..
maybe there have something wonderful
that i never dream of..

But now, i really "bersyukur" to ALLAH
what i get right now more than i imagine.
At the same time, i can fulfill my abah dream.
I really love this..
ALHAMDULILLAH

Sunday, May 15, 2011

Am i good enough?...

Posted by Chek Nurul at 10:41 PM 0 comments
Am i good enough?

try asking this question and find out the answer...


Holiday...

Posted by Chek Nurul at 10:14 PM 0 comments
Maybe i can say this is "price" for me to cover what im doing several days ago. Busy with helping my hubby doing his preparation and be with him for several days. Alhamdulillah, everything done and to make sure we have something to "refresh" our mind, body or in other words i can say, spent time together. We choose to go to grapes park (Taman Anggur) at beris inn. I never go there even my hometown just around the corner. What a lovely place, for those who still searching place for outdoor wedding photograph, i can suggest this place, you can have 2 in 1, first the grapes plant in green house, then the beris inn lake. You can see the peaceful, fresh air and make you promise to came again.

For your information, please bring umbrella, the weather so hot, i really mean it. even i used umbrella and share it with 3 others. i can see my hand, tinted...i mean sunburn..my hubby laugh at me when he see my hand. Then suddenly after realize that his hand was tinted too, he stop laughing at me. Till today, we try to make over our skin back to normal. But that fun.

I know you will ask me, where the picture, you wanna see it. I don't know what happen tonite, becoz i can't upload any picture. but i promise, next time i will post it.

Busy...

Posted by Chek Nurul at 9:58 PM 0 comments
Hai, i miss my blog a lot, since im busy with my hubby, do some preparation for him. Actually this is what i want, not for me. For his future life. Im happy for him and will always support till the end.

Tuesday, May 3, 2011

Sendiri Bikin...

Posted by Chek Nurul at 4:36 PM 0 comments


Ohya, aku nie mmg lain dari org lain pun…so, untuk bekas hantaran majlis aku nie, aku buat sendiri dengan menggunakan kertas. 12 bekas telah aku siapkan sekali dengan shelek. Jemur dan sebagainya, Cuma tinggal nak hiaskan sahaja.<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US ZH-CN AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 . Aku bukan apa, selama 4 bulan dari tahun lepas aku dok sevey bekas hantaran macam raga..tapi tak ada yang berkenan dihati..memendangkan masa tunang dulu pun aku buat sendiri, y not time majlis nie aku buat sendiri. So…kasi kelainan sikit..ahaks

Kat atas nie bakul2 yang dah siap di shelek dan cuma menanti untuk digunakan..aku akan guna kabus sebagai kaki dan lace sebagai hiasan..beserta bunga hidup..insyaallah..kalau ada nanti,kalau tak ada..aku guna alternatif lain..pot puri pun ok jugak..tak per..yang nie aku tak kisah sgt..janji siap jer..huhu..


 

Life So Simple WithOut Rules Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez