Wednesday, May 26, 2010

Big Day For This Year...




hai..based on my post"Big Day For This Year"..yes, its true. Not because im get the award or my weeding day but today is my Bufday. My number are plus 1 today..like my friend tell me, number doesn't count anything but what have you get until now. There need sacrifice all thing to get something. Must be confident, need fits of your mentality and many more.



Present?...no at all...its ok..for me..the worse part if i don't get what i want. i know its not easy for me to get it like others, there have a lot of challenges and many more but at least i try it by my self without asking from anyone. At the same time i know what is my level, i hope so.. like my lovely abah sms me this evening..

YOU WILL KNOW
YOUR SUCCESSFUL AFTER YOU BEING SOUR 40th
BETTER YOU COUNT YOUR LIVE FROM NOW.Hpy brth day


thanks for him, my adik2, my hubby and my fren for wishing me happy birthday.




The last but not least...i hope my dream came truth..amin

Monday, May 24, 2010

Tips bagaimana untuk elak rasa bosan

























63 petua bahagia Dr Fadzilah Kamsah


Perunding motivasi dan keluarga, Datuk Dr Fadzilah Kamsah memberi 63 petua yang boleh dijadikan amalan pasangan suami isteri yang melayari rumah tangga.

1. Doa yang berterusan.
2. Patuh ajaran agama.
3. Murah dengan pujian.
4. Murah dengan khidmat.
5. Murah dengan belaian kasih sayang.
6. Murah dengan sentuhan.
7. Mencari kebaikan pasangan.
8. Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.
9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10. Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.
11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12. Berfikiran terbuka - boleh tegur menegur.
13. Berani mengambil risiko emosi - tegur/perubahan/berpisah sementara.
14. Menilai dan memberi keutamaan dalam kehidupan.
15. Tolak-ansur.
16. Menghormati dan mengambil kira ‘gerak batin’ (intuition) perempuan.
17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18. Sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak boleh dielakkan.
19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20. Sanggup berkorban buat pasangan.
21. Menghormati pasangan.
22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.
24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25. Sentiasa bermaafan sebelum tidur.
26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27. Meletakkan hak kepada pasangan.
28. Tidak menjadi hamba kepada pasangan.
29. Berubah secara kecil-kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30. Mengawal marah. Buat perjanjian.
31. Mencari penyelesaian dalam situasi ‘menang-menang’.
32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33. Menghormati sifat semula jadi pasangan.
34. Memahami peranan ‘pasangan’.
35. Hubungan perasaan sesama pasangan.
36. Jangan simpan ketidakpuasan, sedih, marah atau benci dalam hati.
37. Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.
38. Sengaja merancang untuk membaiki hubungan suami isteri.
39. Tujuh kali puji dan satu teguran.
40. Sebut ‘I love you’ sepanjang masa.
41. Banyakkan bergurau dan bermesra.
42. Sentiasa berterus terang.
43. Beri masa untuk perubahan berlaku - sabar.
44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45. Elakkan salah pasangan.
46. Cari titik pertemuan.
47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48. Lebih banyak memberi daripada menerima.
49. Minta nasihat, pandangan atau maklum balas daripada pasangan.
50. Sentiasa bersemangat - bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51. Seimbangkan hubungan dari segi:
(a) Mental, pendidikan dan ilmu
(b) Emosi
(c) Fizikal dan ekonomi
(d) Sosial
(e) Spiritual
52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa).
53. Tidak terlalu mengongkong.
54. Tidak bertindak bersendirian.
55. Memberi peluang untuk berbeza:
(a) Pendapat atau pandangan
(b) Hobi
(c) Kegemaran
(d) Makanan
(e) Cita rasa
(f) Warna pilihan dan pelbagai
56. Humor atau lawak dari semasa ke semasa.
57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59. Tidak meminta yang bukan-bukan.
60. Bentuk undang-undang atau peraturan dalam rumah tangga.
61. Mencari kelainan dan perubahan positif.
62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63. Reda, syukur dan tawakal kepada Allah s.w.t

A Long Time Ago...




--- with love ---
(✿◠‿◠)



Really miss this moment...
miss all the thing we done together..
even in different opinion but we can make decision together..

there is a lot of thing we have been through together..
sometimes makes us down and etc..
but we believe there have solution
for each problem and situation of it..

Don't give up and we are still fighting for our life..
hope everything will be fine at the end..

from me

With love..
(✿◠‿◠)

Thursday, May 20, 2010

A Gift From Singapore





Today, really hot rite?.... don’t where should I put myself either in other world or in underwater world…huhu..What im talking about..What im know, if this situation still same after this, maybe seeing human without cloth is normal or does not mean anything. It’s really makes my body burn like in hot water right now. Sometimes just think of myself, if im the only one feel like this coz of my sin or what im doing wrong before this. If this should I get from that, what about over there. Masya’allah…

Ok, back to the main point…

Yesterday, my friend give me a souvenir from Singapore, she follow the trip with her friend, show me a lot of pic of the place she visited. Yes, Singapore are interesting place but for me, Bali still no. 1 if im were asking where the most beautiful place I want to visit. By the way, thanks for her are really kind that buy me a souvenir, she told me during next semester break, she will go to LOAS and buy me a souvenir again. Im love to have it and see the nice pic form her…

Tuesday, May 18, 2010

My HoLiDaY...


Hai...see you again...miss me?..hehehe..

Few day ago, i just run away from study and all this to get fresh air, new energy( i hope i get it now)..learn and get something from there. You know what, informal learning are really important in our daily life, in school or in our formal life, we just know and learn about theory without any practical but when we involve in one situation that all we had learn or know are not work here, what should we do?..think about that...



I don't know why, i really love durian or my feveret word for durian,"doyan". Almost everyday i eat doyan even my throat are sick, feel like bleeding but i can not wait for it..but alhamdulillah, after i eat doyan, my throat feel better. As usual my body felling hot..3,4 times bath doesn't make any changes but wanna know what i do to make it cool..drink a warm white water...drink it until u feel better...

Saturday, May 8, 2010

Haiii....




Hai, its seem long time i didn't post anything since the last one. Ohya, i don't go anywhere but just being a housewife for several day in my house. U know what, maybe for other person they like to hangout with others, go traveling and etc to release their stress and so on so do i but that for long time ago. Now im more prefer to be in kitchen, cooking or made up new recipe. Maybe im just beginner but im quite to learn. Its give me a passion to cook when see person around me ate all the food i made, cook.





This is not related with what im trying to say, just like the word..hehe..that all...

Sunday, May 2, 2010

Mengenal Tangisan Bayi



Setiap kali seorang bayi menangis, pasti si ibu akan menyorongkan payudaranya atau mendukungnya. Tapi, ketika dua hal itu sudah dilakukan, dan si comel masih saja menangis, barulah si ibu bingung. Alangkah baiknya jika si ibu mengerti tangisan si comel itu, tak perlu bingung, kan ?

Tapi, bagaimana caranya untuk mengetahui erti tangisan bayi?

Tangisan merupakan alat komunikasi pertama yang dikuasai bayi. Dengan tangisan, bayi mengutarakan keinginan dan keperluannya secara efektif. Tidak hairan, bayi menghabiskan banyak masa untuk aktiviti ini. Dalam buku "Your Child's Body Language", Dr. Richard Woolfson menjelaskan bahwa tangisan bayi mempunyai erti berbeza-beza. Setiap jenis tangisan mengambarkan pesan tertentu untuk ayah ibunya. Di bawah ini beberapa contoh tangisan bayi dan cara mengatasinya"

Tangisan "Aku ingin menyusu": bayi Anda akan mulai menangis jika lapar. Tangisannya biasanya berulang-ulang. Pertama, ia menangis lalu berhenti sejenak untuk mengambil napas, menangis lagi, berhenti sejenak untuk mengambil nafas, demikian seterusnya. Mengatasinya, susui dia hingga kenyang. Atau, jangan-jangan memang sudah waktunya makan?

Tangisan "Lampinku basah": bayi lebih suka lampinnya bersih dan kering. Jika lampinnya basah ia akan menangis kerana merasa tidak selesa. Tangisan 'pengumumam lampinku basah" biasanya perlahan, kemudian semakin kuat. Anda juga boleh memperhatikan bahwa ia mengeliat-geliat di tempat tidurnya. Untuk mengatasinya, segera periksa lampinnya, ia barangkali memerlukan lampin yang baru.

Tangisan "badanku sakit" : semua bayi menangis jika ia merasa sakit. Tangisan jenis ini adalah tangisan bernada tinggi, hampir seperti jeritan, kemudian ia terengah-engah pada saat menarik nafas, lalu menjerit lagi. Jalan keluar, cubalah temukan apa yang membuatnya kesakitan. Pegang perutnya, jangan-jangan kejang. Goyang-goyang tangan, kaki atau leher dan kepalanya. Jika ia menjerit lebih kuat ketika menggoyang bahagian tertentu, mungkin ada yang sakit kerana terjatuh tanpa sepengetahuan Anda. Tuamlah bahagian yang sakit dengan air hangat.

Tangisan "aku bosan": Bayi selalu memerlukan stimulasi dan akan timbul bosan jika ia tidak memperolehnya, atau bahkan bosan dengan satu aktiviti saja. Tangisan jenis ini dirancang untuk mendapat perhatian Anda. Maka, tangisan ini lebih mirip kepada teriakan daripada tangisan. Dan, ia akan tetap menangis seperti ini selama ia merasa bosan. Mengatasinya, ganti aktivitinya. Misal, temani dia bermain, menyenandungkan nyanyian, membacakan cerita. Atau boleh juga diajak jalan-jalan.

Tangisan minta dukung : bayi Anda akan menjadi cengeng jika penat, walaupun ia mungkin tidak ingin tidur. Ia akan merengek dengan menjengkelkan. Kepalanya mungkin terangguk-angguk untuk beberapa ketika, dan mungkin Anda melihat bahwa ia menggosok-gosokkan tangannya pada mata serta wajahnya. Mengatasinya, buailah ia perlahan-lahan sampai akhirnya ia tertidur.

Tangisan kesepian : bayi Anda senang bergaul. Ia ingin Anda selalu berada di sisinya. Jika merasa kesepian, tangisannya akan terdengar menyedihkan. Seakan ia tengah sedih atau marah. Mengatasinya, luangkan waktu bersamanya paling tidak sampai ia tenang. Jika Anda perlu menyelesaikan sesuatu, gendonglah ia sampai tenang, kemudian lanjutkan pekerjaan anda bersamanya di sisi Anda.

Itulah beberapa ciri tangisan bayi Anda. Dan, kini sudah tahu rahasianya, kan? Jadi, jangan hanya nyorongkan payudara lagi, ya?

Lawak Kata utk bt anda tersenyum...



TIPS UNTUK HILANGKAN KEDUT:
Gunakan stereka biasa dan untuk kedut yang agak degil, renjiskan air. (Jangan lakukan pada kedut muka, kalau buat juga, PADAN MUKA!)

Pen merah, pen biru, pen hitam....
Jangan marah, mata i biru, muka u hitam...
Nanti naik u punya darah tinggi, lagilah kes haru, silap-silap boleh pitam!

SAM: Apa yang tak kena tu Dol?
DOL: Termos ni haa, jurujual tu kata dia boleh simpan air sejuk dan air panas. Penipu! Milo ais dengan kopi panas aku dalam ni dah jadi apa tah!

Lawa rambut kau tu macam teknik rebonding, hitam dan bersinar! Sayangnya rambut tu tumbuh kat dada, kalau tumbuh kat kepala kau yang bersinar tu bukankan bertambah hensem!

DILEMA MEMILIH MENANTU: Anda boleh pilih yang beriman,berpelajaran, berpangkat dan sebagainya. tapi masalahnya nak ke dia pilih anda sebagai mentua?

Tulislah pada pintu tandas awam. Masa itu emas, jadi jangan buang masa. Buang apa yang patut kerana orang lain sedang menunggu untuk membuang, cuma tunggu masa saja.

Aku rasa kau kena diet laa.... Masa aku jumpa kau bersantai kat pantai aku nampak bot GREENPEACE hala ke kau! Nampak macam ikan paus tersadai kat pantai kot!

SAM: Kau nak buat apa dengan dawai penyangkut baju dalam kereta kau tu?
DOL: Manalah tau kot-kot aku tertinggal kunci dalam kerata, bolehlah aku gunakannya.....

SAM: Aku suruh kau tengokkan barang dalam rumah aku, kenapa orang boleh pecah rumah jugak?
DOL: Manalah aku sedar, aku sedang tengok TV kau.

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?
DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum, lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?
DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

SAM: Hantu Bungkus!
DOL: Kat mana?
SAM: Kat kedai nasi campur, aku nak beli nasi dah habis. Makcik tu kata ada orang dah beli semua. Hantu betullah!

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?
DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!

SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejur tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

SAM: Macam tak caya kau dapat 200 markah dalam ujian lisan tu....
DOL: Susah apa... aku dah ambik ujian tu 20 kali.
SAM: campurkan semua markah , dapatlah 200 markah

SAM: Tadi lampu merah, kenapa kau jalan aja?
DOL: Kat kampung aku ni, biasa jer.
SAM: Ni lampu hijau, kau berhenti pulak.
DOL: Takut terlangar orang kampung aku!

DOL: Sam, aku rasa kau kena beli TV lain lah. Dah sejam aku tercari-cari channel tak dapat.
SAM: Memang aku nak beli TV pun, yang kau adjust tu , ketuhar microwave!

SAM: Kau celup lalat dalam air sirapkau Dol?
DOL: Kita kena buat cam tu kalau tak nak keracunan!
SAM: Itu kalau lalat jatuh dalam air, bukan bawa lalat dari rumah!

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?
DOL: Gula dah habis!
SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?
DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah!

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.
DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!

SAM: Tadi aku jumpa doktor, kena 20 ringgit.
DOL: Biasalah tu, "consulation fees".
SAM: Tapi aku jumpa dia kat bus stop!

DOL: Bini aku kata aku tak buat apa-apa kat rumah.
SAM: Betullah tu, kau bukan nak tolong dia buat kerja. Selalunya apa kau buat kat rumah?
DOL: Buat dono jer

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...
DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

CIKGU: Francis Light ialah orang yang menemui Pulau Pinang, siapakah yang menemui Pulau Pangkor?
MURID: Francis Mild, cikgu!

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!
DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

SAM: Apahal kau bertenggek atas dahan tu siap pakai tie dengan briefcase?
DOL: Aku dah naik pangkat la, Sekarang aku jadi BRANCH MANAGER

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.
DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"

Alahai jejaka, rupa paras indah belaka, mana gadis hati tak suka, senyum memikat menghiasi muka, tapi sebaliknya siapa sangka buaya tembaga lagi berpuaka.

MutiAra Kata


"Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak"

"Orang yang terlalu cepat berputus asa adalah orang yang putus harapan seumpama dia telah menyediakan dirinya untuk mati sebelum mati"

"Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi adakalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

"Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran"

"Jangan lihat apa yang telah kamu usahakan, tetapi lihatlah apa yang belum kamu selesaikan"

"Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai"

"Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup.Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian"

"Benarlah usaha itu tangga kejayaan. Tetapi jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana Allah, samalah seperti anda menggunakan tangga untuk turun ke bawah"

"Orang yang cemerlang melihat setiap halangan sebagai peluang untuk mengasah potensi, manakala orang yang tidak cemerlang menganggap setiap halangan sebagai alasan yang menyebabkan kemundurannya"

"Tidak semua yang kita ingin mampu kita perolehi sebagaimana tidak semua yang kita perolehi adalah yang kita inginkan"

"Kejayaan adalah tangga yang tidak dapat anda panjat dengan tangan di dalam poket"

"Orang yang selalu bersedih akan sukar mencapai apa yang dicita-citakan"

"Merasakan diri lemah adalah titik untuk memajukan diri"

"Janganlah kamu berkawan dengan orang yang suka melakukan maksiat, nanti hilang kebencian kamu terhadap maksiat"

"Tiada sesuatu yang lebih bahaya kepada seseorang selain daripada kawan yang elok percakapannya tetapi buruk perbuatannya"

"Orang yang sangat dibenci oleh Allah ialah orang yang suka bermusuh-musuhan"

"Jangan dilupa pada yang putih. Ianya suci, bersih sudi juga mengingatkan kita pada usia"

"Hidup yang berguna adalah hidup yang ketika petang membawa suluh untuk menghadapi malam yang akan sampai"

"Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran, masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan dan masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan"

"Suatu hari nanti kita pasti berhenti bekerja dengan manusia, tetapi tiada istilah berhenti bekerja dengan Allah melainkan perjuangan berakhir bersama nafas terakhir"

"Kekayaan yang hilang dapat dikejar kembali dengan kerajinan dan jimat cermat. Kesihatan yang hilang boleh direbut kembali dengan ubat-ubatan. Akan tetapi waktu yang hilang pasti tidak akan kembali"

"Bila anda dapat bangun dari tidur pada suatu pagi, bermakna anda harus menjadikan hidup anda lebih bermakna sebagai tanda kesyukuranmu kepada Ilahi"

"Bersedekah dengan senyuman lebih baik daripada bersedekah dengan harta kerana bersedekah dengan senyum, manusia tidak terasa terhutang apa-apa dan tidak pula terasa dihina"

"Janganlah engkau pandang ringan perbuatan baik, sekalipun hanya dengan menunjukkan muka manis ketika engkau bertemu dengan saudaramu"

"Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan. Dilempar orang dengan batu tetapi dibalas dengan buah"

"Manusia tidak dapat mengubah rupa bentuk mukanya, tetapi jika dia mahu, dia boleh mempercantikkan budinya"

"Perkataan yang baik tidak akan muncul dalam jiwa yang kotor seperti biji benih yang tidak akan tumbuh pada tanah yang gersang"

"Kekayaan yang paling kaya ialah akal, kemiskinan yang paling besar ialah bodoh, keburukan yang paling buruk ialah terpesona pada diri sendiri, dan semulia-mulia kelakuan ialah akhlak yang baik"

"Yang menentukan masa depan anda bukan kekayaan, kedudukan dan kebahagiaan yang anda capai, tetapi ke arah mana akan anda bawa semua itu"

"Orang yang sibuk mengejar kepentingan dirinya sendiri akan mencipta banyak lawan"

"Jika kita bukan pelita yang menerangi malam, memadailah kita menjadi kunang-kunang yang akan menemani malam"

"Hidup adalah komedi bagi sesiapa yang hidupnya dengan akal. Dan merupakan tragedi bagi sesiapa yang hidup dengan emosi"

"Berfikir sebelum berbuat adalah satu kebijaksanaan, berfikir selepas berbuat adalah satu kebodohan, berbuat tanpa berfikir adalah seribu kebodohan"

"Sesiapa yang dapat menahan marahnya, padahal dia berkuasa untuk melepaskan marahnya itu maka Allah memenuhi hatinya dengan iman dan rasa aman ketenangan"

"Yang bernama perwira bukanlah yang banyak menjatuhkan lawan, tetapi perwira sejati ialah orang yang sanggup menguasai dirinya ketika marah"

"Ilmu dan kepandaian itu adalah sahabat yang setia dalam hidup sampai kepada penghabisan umur"

"Ilmu itu didapati dengan lidah yang gemar bertanya dan akal yang suka berfikir"

"Kita menilai diri sendiri berdasarkan apa yang kita mampu buat, orang lain menilai berdasarkan apa yang telah kita buat"

"Seorang guru yang jujur harus berniat agar muridnya lebih pintar daripadanya, manakala seorang murid yang jujur harus pula mengakui kepintaran gurunya"

"Cintailah yang memberi nikmat dan jangan engkau cintai nikmat yang diberikan"

OLd School...


Actually i miss all my friend since the last day im here, we have been together from primary school until rite now but not all af my friend still contact me. Maybe they have their own life or lost contact. My house behind the school so if im late to school, i 'll climb the gate (back door) with my friends, syam, lina, 2 or 3 others..i don't remember actually their name. lina, her grandmother in front of my house and syam, he always came to my house, play together. There have many thing, memories sweet to remember. ohya, this is my 1st school.






There have a lot of change in here but the feel still there. form standard 1 until 5 im wearing a skirt. so, im not wear a shock of course i'll be caught by teacher. the famous punishment for a girl that time is stand on the chair or need to clean up the lab or the popular one "cabut rumput kat padang bola"..huhu..still remember that because im the one who get this either came late to school or any reason. huh..nakal betul.


This is our school batch, so cool rite.
Oklah, that it a little bit about my school. I still remember the teacher name, cikgu fauzi, that time he still bachelor, teach math, very good looking man. Many of student admire him but not me because i hate math..huhu. Then cikgu Aishah, my friend mother, aziz, same class with me, teach eng. cikgu zainol, teach alam dan manusia, that its..huhu

Karim Rashid unveils concept “Smart-ologic Corian living” at Milan Design Week




Last week’s, Milan Design Week saw the unveiling of a unique interior design project made by famed designer Karim Rashid in collaboration with DuPont Corian. The project, dubbed, “Smart-ologic Corian living” is a sustainable housing concept that makes the most of the versatility and sensory quality of the DuPont Corian materials. All areas of the home, from the kitchen to the living room to the bedroom including the garden as well have been made with environmentally sustainable bio-sourced components and recycled materials, displaying the company’s efforts to decrease its environmental footprint. Furthermore, the project also marks the debut of the DuPont Zodiaq quartz surfaces which Karim has used in designing some of the furniture in this house. To reduce the carbon footprint even more, the house also features DuPont Energain panels to reduce energy consumption along with DuPont building integrated photovoltaic modules and Tyvek woven membranes.

Sony Fusion fuses coffee table into workstation



Nothing brings a living room together quite like a coffee table, but as the modern designs look into multi functionality of furniture, we are but perplexed at the site of so many choices. However, this concept table dubbed Sony Fusion is a standout and makes life easier as it exemplifies taste with practicality. Derived from fusing technology and furniture, the Sony Fusion is a desktop infused with a coffee table to serve both function of being a sleek, multipurpose table and a high performance desktop. Crafted in matte black aluminum with a sleek chrome lining and supported by arched chrome legs, the Sony Fusion just takes a push of the button to convert the table into a work station with sleek touch sensitive keyboard and adjustable screen. The table top effortlessly splits in half and soundlessly slides apart to reveal the LED outlined keyboard, screen and DVD drive on the side of the table. Priced at $3000, the Sony Fusion will be available in three different colors – blue, white and red — when it goes into production.

La Patisserie de Reves - Paris





Whatever Parisian pastry chef extraordinaire, Philippe Conticini, does gets noticed. His talent for creating desserts that are art in all meanings of the word has found yet another expression this September when he unveiled his latest creation, La Pâtisserie de Rêves (the patisserie of dreams), in the chic 7th arrondissement in Paris. Nothing in the design of the sleek 29 square-meter boutique is reminiscent of a traditional European konditorei. Most strikingly, the stars of the space — the desserts, cakes and pastries — are displayed on a round platform in the center. Each of the 15 culinary masterpieces is presented under its own temperature-controlled glass bell suspended from the ceiling. Customers order their selection from the staff, after which each order appears directly from the kitchen. Both ideas evoke the feel of a meticulous laboratory where precious specimens are handled. Conticini has been in the culinary limelight for more than two decades with his own TV show, several books, restaurants and awards.

ART...




Body artist Emma Hack blends models seamlessly into wallpaper backgrounds in a series of photographs entitled ‘Wallpaper Collection’. In several of the photos, her models hold birds, creating an eerie sort of floating effect.



Urban camouflage is a fantastic new art form. Weburbanist has a wonderful collection of a variety of fantastic examples of modern and somewhat pointless camo.



Camouflage isn’t just for hunters and the army anymore – it’s being used to make artistic statements, beautify urban environments, make ugly cars look nicer and for shock value. These examples of unusual use of camouflage show how versatile the concept is, from making homes blend into forest environments to creating eerie optical illusion effects in photography.

MoBile...




If you are not already a Jawbones fan, their latest line of limited edition Bluetooth headsets ought to convert you soon enough. With Gold standing for sweet talk, Black for dirty talk and White for trash talk, the Love to Talk limited edition headsets are sure to become the ultimate style symbol for the fashion year. Thanks for making the headphone sexy again Yves Behar.



DropCard. Sign up, set up a personal and a business profile with all your relevant contact details and information like websites, then when you meet someone you just SMS their email address to 41411 and bingo, they’ll receive your details via email automatically. Nice idea, huh? No more fumbling around for a tatty business card in the darkest corner of your wallet.

The personal card option is a neat touch too, useful for those special ‘moments’ in the local bar, perhaps? It’s only available in the US at the moment, which is a shame, but nevertheless it’s a clever, simple and useful application which deserves to gain some serious traction amongst the digerati. Cool.

How does it work? When you meet someone, text us their email, and we’ll send them the information you wanted. We deliver by email, so it’s saved in their inbox. Totally free? dropcard is totally free. Texting us costs the same as texting a friend. We intend to make money by providing an enterprise application in the future. We will never sell your information.



Apple is rumored to be creating a version of iChat for the next iPhone, and this concept gives us a glimpse at just how the handset may look. It’s “inspired by the curves and tapering of the Macbook Air coupled with the touch’s back.”




The rumored Microsoft Zune Phone may be released sooner than later, and it will come loaded with Windows Mobile 7 as well as a 5.0-megapixel camera. Should Apple release a new iPhone (4G?) in June/July, it just might have some competition from Microsoft this time around.

Watches...




The 24 Hours of LeMans race witnessed the unveiling of he newest AMVOX from JLC. It is a sleek and sporty watch that sits in a titanium case that measures 44mm. It is water resistant to 50 meters and the crystal found here is sapphire. You also have the option of black PVD titanium. The automatic JLC caliber 751E is the movement with 41 jewels and beating at 28,800 bph. It is made of 280 pieces and comes with a power reserve of 65 hours. It’s finish and decoration is done by hand. It’s a great watch for those who are fans of a slightly rough and tough look.





Project X Designs (PXD) which has offices in Hanover Square, London W1, out of a desire to “provide a service to clients who appreciate the history and allure of original manufacturers’ brand name – guaranteeing maximum performance with minimal maintenance – but who seek the individuality that contemporary high volume production does not offer.” It’s an aesthetic that appeals to celebs like Kanye West - The Classicist reported on his blacked-out Rolex earlier this year - and Craig, a diehard Rolex enthusiast as we noted last year, who owns PXD’s custom Submariner.

PXD offers two distinct services via its website: the first, a bespoke service which, like a bespoke suit, tailors a new luxury wristwatch with unique features to the clients’ own personal specification. For example, a leading Formula One Racing Team have commissioned a special Daytona - carrying the company logo on the reverse together with the details of the race victory - for each of its Grand Prix winning drivers. Ex Bond actor Roger Moore also has a bespoke watch in development from PXD. The second element of PXD is the introduction of collectible limited edition (runs of 24) customized Rolex watches inspired by the retro styling of the classic Rolex models from the past.




The Jaquet Droz SUW Chronograph is the second watch from the Jaquet Droz SUW (Sports Utility Watch) line. The SUW Chronograph integrates the automatic Jaquet Droz caliber 6885-S column wheel chronograph movement into the rugged SUW design. The crown and chronograph push buttons are made of cast natural rubber as is the strap whilst the case is made of stainless steel.




From Swiss watchmaker Hublot revealed the F1 King. The case itself is made of satin-finish zirconium and affixed with PVD-coated titanium components, and features a 42-hour power reserve. The Hublot F1 King Power will only be made in limited quantities, so interested parties had better act fast.

My Chemical Romance : I Don't Love You Lyrics




Well, when you go
So never think I'll make you try to stay
And maybe when you get back
I'll be off to find another way

And after all this time that you still owe
You're still the good-for-nothing I don't know
So take your gloves and get out
Better get out
While you can

When you go
Would you even turn to say
"I don't love you
Like I did
Yesterday"

Sometimes I cry so hard from pleading
So sick and tired of all the needless beating
But baby when they knock you
Down and out
It's where you oughta stay

And after all the blood that you still owe
Another dollar's just another blow
So fix your eyes and get up
Better get up
While you can
Whoa, whooa

When you go
Would you even turn to say
"I don't love you
Like I did
Yesterday"

Well come on, come on

When you go
Would you have the guts to say
"I don't love you
Like I loved you
Yesterday"

I don't love you
Like I loved you
Yesterday

I don't love you
Like I loved you
Yesterday

My Chemical Romance : Hidden Track Lyrics




Well they encourage your complete cooperation
Send you roses when they think you need to smile
I can't control myself because I don't know how
And they love me for it honestly
I'll be here for a while

So give them blood, blood
Gallons of the stuff
Give them all that they can drink
And It will never be enough
So give them blood, blood, blood
Grab a glass because there's going to be a flood

A celebrated man amongst the gurneys
They can fix me proper with a bit of luck
The doctors and nurses they adore me so
But it's really quite alarming cause I'm such an awful ****!!!!
(oh thank you!)

I gave you blood, blood
Gallons of the stuff
I gave you all that you can drink
And it has never been enough
I gave you blood, blood, blood
I'm the kind of human wreckage that you love!

FooD..



Food is any substance, composed of carbohydrates, water, fats and/or proteins, that is either eaten or drunk by any animal, including humans, for nutrition or pleasure. Items considered food may be sourced from plants, animals or another kingdom such as fungus. Although many human cultures sought food items through hunting and gathering, today most cultures use farming, ranching, and fishing, with hunting, foraging and other methods of a local nature included but playing a minor role.

Many traditions have a recognizable cuisine, a specific set of cooking traditions using various spices or combinations of flavors unique to that culture. Other differences include preferences (hot or cold, spicy etc), and practices, the study of which is known as gastronomy. Many cultures have diversified their foods by means of preparation, cooking methods and manufacturing. This also includes a complex food trade which helps the cultures to economically survive by-way-of food, not just by consumption. Some popular types of ethnic foods include Italian, French, Japanese, Chinese, American, Thai and Indian. Various cultures throughout the world study the dietary analysis of food habits. While evolutionarily speaking, as opposed to culturally, humans are omnivores, religion and social constructs such as morality, activism or environmentalism will often affect which foods they will consume. Food is eaten and typically enjoyed through the sense of taste, the perception of flavor from eating and drinking. Certain tastes are more enjoyable for evolutionary purposes while others are not.

In popular culture, the production of mass food production, specifically meats such as chicken and beef, has come under fire from various documentaries documenting the mass slaughter and poor treatment of animals, most recently Food, Inc, often for easier revenues from large corporations. Along with a current trend towards environmentalism, people in Western culture have had an increasing trend towards consumerism which is the use of herbal supplements, foods for a specific group of person (such as dieters, women or athletes), the use of functional foods (fortified foods, such as omega-3 eggs), and a more ethnically diverse diet.

Foods that spoil easily, such as meats, dairy and seafood, must be prepared a certain way as to not contaminate the people for whom they are prepared. As such, the general rule of thumb is that cold foods (such as dairy products) should be kept cold and hot foods (such as soup) should be kept hot until storage. Cold meats, such as chicken, that are to be cooked should not be placed at room temperature for thawing, at the risk of dangerous bacterial growth, such as salmonella or E. coli.

Some foods may have a long history of use that may be distinct to certain cultures over another.

Wednesday, May 26, 2010

Big Day For This Year...

Posted by Chek Nurul at 5:04 PM 0 comments


hai..based on my post"Big Day For This Year"..yes, its true. Not because im get the award or my weeding day but today is my Bufday. My number are plus 1 today..like my friend tell me, number doesn't count anything but what have you get until now. There need sacrifice all thing to get something. Must be confident, need fits of your mentality and many more.



Present?...no at all...its ok..for me..the worse part if i don't get what i want. i know its not easy for me to get it like others, there have a lot of challenges and many more but at least i try it by my self without asking from anyone. At the same time i know what is my level, i hope so.. like my lovely abah sms me this evening..

YOU WILL KNOW
YOUR SUCCESSFUL AFTER YOU BEING SOUR 40th
BETTER YOU COUNT YOUR LIVE FROM NOW.Hpy brth day


thanks for him, my adik2, my hubby and my fren for wishing me happy birthday.




The last but not least...i hope my dream came truth..amin

Monday, May 24, 2010

Tips bagaimana untuk elak rasa bosan

Posted by Chek Nurul at 2:38 PM 0 comments























63 petua bahagia Dr Fadzilah Kamsah

Posted by Chek Nurul at 2:19 PM 0 comments
Perunding motivasi dan keluarga, Datuk Dr Fadzilah Kamsah memberi 63 petua yang boleh dijadikan amalan pasangan suami isteri yang melayari rumah tangga.

1. Doa yang berterusan.
2. Patuh ajaran agama.
3. Murah dengan pujian.
4. Murah dengan khidmat.
5. Murah dengan belaian kasih sayang.
6. Murah dengan sentuhan.
7. Mencari kebaikan pasangan.
8. Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.
9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10. Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.
11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12. Berfikiran terbuka - boleh tegur menegur.
13. Berani mengambil risiko emosi - tegur/perubahan/berpisah sementara.
14. Menilai dan memberi keutamaan dalam kehidupan.
15. Tolak-ansur.
16. Menghormati dan mengambil kira ‘gerak batin’ (intuition) perempuan.
17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18. Sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak boleh dielakkan.
19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20. Sanggup berkorban buat pasangan.
21. Menghormati pasangan.
22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.
24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25. Sentiasa bermaafan sebelum tidur.
26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27. Meletakkan hak kepada pasangan.
28. Tidak menjadi hamba kepada pasangan.
29. Berubah secara kecil-kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30. Mengawal marah. Buat perjanjian.
31. Mencari penyelesaian dalam situasi ‘menang-menang’.
32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33. Menghormati sifat semula jadi pasangan.
34. Memahami peranan ‘pasangan’.
35. Hubungan perasaan sesama pasangan.
36. Jangan simpan ketidakpuasan, sedih, marah atau benci dalam hati.
37. Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.
38. Sengaja merancang untuk membaiki hubungan suami isteri.
39. Tujuh kali puji dan satu teguran.
40. Sebut ‘I love you’ sepanjang masa.
41. Banyakkan bergurau dan bermesra.
42. Sentiasa berterus terang.
43. Beri masa untuk perubahan berlaku - sabar.
44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45. Elakkan salah pasangan.
46. Cari titik pertemuan.
47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48. Lebih banyak memberi daripada menerima.
49. Minta nasihat, pandangan atau maklum balas daripada pasangan.
50. Sentiasa bersemangat - bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51. Seimbangkan hubungan dari segi:
(a) Mental, pendidikan dan ilmu
(b) Emosi
(c) Fizikal dan ekonomi
(d) Sosial
(e) Spiritual
52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa).
53. Tidak terlalu mengongkong.
54. Tidak bertindak bersendirian.
55. Memberi peluang untuk berbeza:
(a) Pendapat atau pandangan
(b) Hobi
(c) Kegemaran
(d) Makanan
(e) Cita rasa
(f) Warna pilihan dan pelbagai
56. Humor atau lawak dari semasa ke semasa.
57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59. Tidak meminta yang bukan-bukan.
60. Bentuk undang-undang atau peraturan dalam rumah tangga.
61. Mencari kelainan dan perubahan positif.
62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63. Reda, syukur dan tawakal kepada Allah s.w.t

A Long Time Ago...

Posted by Chek Nurul at 2:01 PM 0 comments


--- with love ---
(✿◠‿◠)
Posted by Chek Nurul at 1:36 PM 0 comments


Really miss this moment...
miss all the thing we done together..
even in different opinion but we can make decision together..

there is a lot of thing we have been through together..
sometimes makes us down and etc..
but we believe there have solution
for each problem and situation of it..

Don't give up and we are still fighting for our life..
hope everything will be fine at the end..

from me

With love..
(✿◠‿◠)

Thursday, May 20, 2010

A Gift From Singapore

Posted by Chek Nurul at 1:57 PM 0 comments



Today, really hot rite?.... don’t where should I put myself either in other world or in underwater world…huhu..What im talking about..What im know, if this situation still same after this, maybe seeing human without cloth is normal or does not mean anything. It’s really makes my body burn like in hot water right now. Sometimes just think of myself, if im the only one feel like this coz of my sin or what im doing wrong before this. If this should I get from that, what about over there. Masya’allah…

Ok, back to the main point…

Yesterday, my friend give me a souvenir from Singapore, she follow the trip with her friend, show me a lot of pic of the place she visited. Yes, Singapore are interesting place but for me, Bali still no. 1 if im were asking where the most beautiful place I want to visit. By the way, thanks for her are really kind that buy me a souvenir, she told me during next semester break, she will go to LOAS and buy me a souvenir again. Im love to have it and see the nice pic form her…

Tuesday, May 18, 2010

My HoLiDaY...

Posted by Chek Nurul at 10:28 PM 0 comments
Hai...see you again...miss me?..hehehe..

Few day ago, i just run away from study and all this to get fresh air, new energy( i hope i get it now)..learn and get something from there. You know what, informal learning are really important in our daily life, in school or in our formal life, we just know and learn about theory without any practical but when we involve in one situation that all we had learn or know are not work here, what should we do?..think about that...



I don't know why, i really love durian or my feveret word for durian,"doyan". Almost everyday i eat doyan even my throat are sick, feel like bleeding but i can not wait for it..but alhamdulillah, after i eat doyan, my throat feel better. As usual my body felling hot..3,4 times bath doesn't make any changes but wanna know what i do to make it cool..drink a warm white water...drink it until u feel better...

Saturday, May 8, 2010

Haiii....

Posted by Chek Nurul at 9:13 PM 0 comments


Hai, its seem long time i didn't post anything since the last one. Ohya, i don't go anywhere but just being a housewife for several day in my house. U know what, maybe for other person they like to hangout with others, go traveling and etc to release their stress and so on so do i but that for long time ago. Now im more prefer to be in kitchen, cooking or made up new recipe. Maybe im just beginner but im quite to learn. Its give me a passion to cook when see person around me ate all the food i made, cook.





This is not related with what im trying to say, just like the word..hehe..that all...

Sunday, May 2, 2010

Mengenal Tangisan Bayi

Posted by Chek Nurul at 9:51 PM 0 comments

Setiap kali seorang bayi menangis, pasti si ibu akan menyorongkan payudaranya atau mendukungnya. Tapi, ketika dua hal itu sudah dilakukan, dan si comel masih saja menangis, barulah si ibu bingung. Alangkah baiknya jika si ibu mengerti tangisan si comel itu, tak perlu bingung, kan ?

Tapi, bagaimana caranya untuk mengetahui erti tangisan bayi?

Tangisan merupakan alat komunikasi pertama yang dikuasai bayi. Dengan tangisan, bayi mengutarakan keinginan dan keperluannya secara efektif. Tidak hairan, bayi menghabiskan banyak masa untuk aktiviti ini. Dalam buku "Your Child's Body Language", Dr. Richard Woolfson menjelaskan bahwa tangisan bayi mempunyai erti berbeza-beza. Setiap jenis tangisan mengambarkan pesan tertentu untuk ayah ibunya. Di bawah ini beberapa contoh tangisan bayi dan cara mengatasinya"

Tangisan "Aku ingin menyusu": bayi Anda akan mulai menangis jika lapar. Tangisannya biasanya berulang-ulang. Pertama, ia menangis lalu berhenti sejenak untuk mengambil napas, menangis lagi, berhenti sejenak untuk mengambil nafas, demikian seterusnya. Mengatasinya, susui dia hingga kenyang. Atau, jangan-jangan memang sudah waktunya makan?

Tangisan "Lampinku basah": bayi lebih suka lampinnya bersih dan kering. Jika lampinnya basah ia akan menangis kerana merasa tidak selesa. Tangisan 'pengumumam lampinku basah" biasanya perlahan, kemudian semakin kuat. Anda juga boleh memperhatikan bahwa ia mengeliat-geliat di tempat tidurnya. Untuk mengatasinya, segera periksa lampinnya, ia barangkali memerlukan lampin yang baru.

Tangisan "badanku sakit" : semua bayi menangis jika ia merasa sakit. Tangisan jenis ini adalah tangisan bernada tinggi, hampir seperti jeritan, kemudian ia terengah-engah pada saat menarik nafas, lalu menjerit lagi. Jalan keluar, cubalah temukan apa yang membuatnya kesakitan. Pegang perutnya, jangan-jangan kejang. Goyang-goyang tangan, kaki atau leher dan kepalanya. Jika ia menjerit lebih kuat ketika menggoyang bahagian tertentu, mungkin ada yang sakit kerana terjatuh tanpa sepengetahuan Anda. Tuamlah bahagian yang sakit dengan air hangat.

Tangisan "aku bosan": Bayi selalu memerlukan stimulasi dan akan timbul bosan jika ia tidak memperolehnya, atau bahkan bosan dengan satu aktiviti saja. Tangisan jenis ini dirancang untuk mendapat perhatian Anda. Maka, tangisan ini lebih mirip kepada teriakan daripada tangisan. Dan, ia akan tetap menangis seperti ini selama ia merasa bosan. Mengatasinya, ganti aktivitinya. Misal, temani dia bermain, menyenandungkan nyanyian, membacakan cerita. Atau boleh juga diajak jalan-jalan.

Tangisan minta dukung : bayi Anda akan menjadi cengeng jika penat, walaupun ia mungkin tidak ingin tidur. Ia akan merengek dengan menjengkelkan. Kepalanya mungkin terangguk-angguk untuk beberapa ketika, dan mungkin Anda melihat bahwa ia menggosok-gosokkan tangannya pada mata serta wajahnya. Mengatasinya, buailah ia perlahan-lahan sampai akhirnya ia tertidur.

Tangisan kesepian : bayi Anda senang bergaul. Ia ingin Anda selalu berada di sisinya. Jika merasa kesepian, tangisannya akan terdengar menyedihkan. Seakan ia tengah sedih atau marah. Mengatasinya, luangkan waktu bersamanya paling tidak sampai ia tenang. Jika Anda perlu menyelesaikan sesuatu, gendonglah ia sampai tenang, kemudian lanjutkan pekerjaan anda bersamanya di sisi Anda.

Itulah beberapa ciri tangisan bayi Anda. Dan, kini sudah tahu rahasianya, kan? Jadi, jangan hanya nyorongkan payudara lagi, ya?

Lawak Kata utk bt anda tersenyum...

Posted by Chek Nurul at 8:24 PM 0 comments

TIPS UNTUK HILANGKAN KEDUT:
Gunakan stereka biasa dan untuk kedut yang agak degil, renjiskan air. (Jangan lakukan pada kedut muka, kalau buat juga, PADAN MUKA!)

Pen merah, pen biru, pen hitam....
Jangan marah, mata i biru, muka u hitam...
Nanti naik u punya darah tinggi, lagilah kes haru, silap-silap boleh pitam!

SAM: Apa yang tak kena tu Dol?
DOL: Termos ni haa, jurujual tu kata dia boleh simpan air sejuk dan air panas. Penipu! Milo ais dengan kopi panas aku dalam ni dah jadi apa tah!

Lawa rambut kau tu macam teknik rebonding, hitam dan bersinar! Sayangnya rambut tu tumbuh kat dada, kalau tumbuh kat kepala kau yang bersinar tu bukankan bertambah hensem!

DILEMA MEMILIH MENANTU: Anda boleh pilih yang beriman,berpelajaran, berpangkat dan sebagainya. tapi masalahnya nak ke dia pilih anda sebagai mentua?

Tulislah pada pintu tandas awam. Masa itu emas, jadi jangan buang masa. Buang apa yang patut kerana orang lain sedang menunggu untuk membuang, cuma tunggu masa saja.

Aku rasa kau kena diet laa.... Masa aku jumpa kau bersantai kat pantai aku nampak bot GREENPEACE hala ke kau! Nampak macam ikan paus tersadai kat pantai kot!

SAM: Kau nak buat apa dengan dawai penyangkut baju dalam kereta kau tu?
DOL: Manalah tau kot-kot aku tertinggal kunci dalam kerata, bolehlah aku gunakannya.....

SAM: Aku suruh kau tengokkan barang dalam rumah aku, kenapa orang boleh pecah rumah jugak?
DOL: Manalah aku sedar, aku sedang tengok TV kau.

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?
DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum, lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?
DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

SAM: Hantu Bungkus!
DOL: Kat mana?
SAM: Kat kedai nasi campur, aku nak beli nasi dah habis. Makcik tu kata ada orang dah beli semua. Hantu betullah!

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?
DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!

SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejur tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

SAM: Macam tak caya kau dapat 200 markah dalam ujian lisan tu....
DOL: Susah apa... aku dah ambik ujian tu 20 kali.
SAM: campurkan semua markah , dapatlah 200 markah

SAM: Tadi lampu merah, kenapa kau jalan aja?
DOL: Kat kampung aku ni, biasa jer.
SAM: Ni lampu hijau, kau berhenti pulak.
DOL: Takut terlangar orang kampung aku!

DOL: Sam, aku rasa kau kena beli TV lain lah. Dah sejam aku tercari-cari channel tak dapat.
SAM: Memang aku nak beli TV pun, yang kau adjust tu , ketuhar microwave!

SAM: Kau celup lalat dalam air sirapkau Dol?
DOL: Kita kena buat cam tu kalau tak nak keracunan!
SAM: Itu kalau lalat jatuh dalam air, bukan bawa lalat dari rumah!

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?
DOL: Gula dah habis!
SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?
DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah!

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.
DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!

SAM: Tadi aku jumpa doktor, kena 20 ringgit.
DOL: Biasalah tu, "consulation fees".
SAM: Tapi aku jumpa dia kat bus stop!

DOL: Bini aku kata aku tak buat apa-apa kat rumah.
SAM: Betullah tu, kau bukan nak tolong dia buat kerja. Selalunya apa kau buat kat rumah?
DOL: Buat dono jer

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...
DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

CIKGU: Francis Light ialah orang yang menemui Pulau Pinang, siapakah yang menemui Pulau Pangkor?
MURID: Francis Mild, cikgu!

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!
DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

SAM: Apahal kau bertenggek atas dahan tu siap pakai tie dengan briefcase?
DOL: Aku dah naik pangkat la, Sekarang aku jadi BRANCH MANAGER

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.
DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"

Alahai jejaka, rupa paras indah belaka, mana gadis hati tak suka, senyum memikat menghiasi muka, tapi sebaliknya siapa sangka buaya tembaga lagi berpuaka.

MutiAra Kata

Posted by Chek Nurul at 8:09 PM 0 comments

"Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak"

"Orang yang terlalu cepat berputus asa adalah orang yang putus harapan seumpama dia telah menyediakan dirinya untuk mati sebelum mati"

"Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi adakalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

"Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran"

"Jangan lihat apa yang telah kamu usahakan, tetapi lihatlah apa yang belum kamu selesaikan"

"Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai"

"Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup.Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian"

"Benarlah usaha itu tangga kejayaan. Tetapi jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana Allah, samalah seperti anda menggunakan tangga untuk turun ke bawah"

"Orang yang cemerlang melihat setiap halangan sebagai peluang untuk mengasah potensi, manakala orang yang tidak cemerlang menganggap setiap halangan sebagai alasan yang menyebabkan kemundurannya"

"Tidak semua yang kita ingin mampu kita perolehi sebagaimana tidak semua yang kita perolehi adalah yang kita inginkan"

"Kejayaan adalah tangga yang tidak dapat anda panjat dengan tangan di dalam poket"

"Orang yang selalu bersedih akan sukar mencapai apa yang dicita-citakan"

"Merasakan diri lemah adalah titik untuk memajukan diri"

"Janganlah kamu berkawan dengan orang yang suka melakukan maksiat, nanti hilang kebencian kamu terhadap maksiat"

"Tiada sesuatu yang lebih bahaya kepada seseorang selain daripada kawan yang elok percakapannya tetapi buruk perbuatannya"

"Orang yang sangat dibenci oleh Allah ialah orang yang suka bermusuh-musuhan"

"Jangan dilupa pada yang putih. Ianya suci, bersih sudi juga mengingatkan kita pada usia"

"Hidup yang berguna adalah hidup yang ketika petang membawa suluh untuk menghadapi malam yang akan sampai"

"Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran, masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan dan masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan"

"Suatu hari nanti kita pasti berhenti bekerja dengan manusia, tetapi tiada istilah berhenti bekerja dengan Allah melainkan perjuangan berakhir bersama nafas terakhir"

"Kekayaan yang hilang dapat dikejar kembali dengan kerajinan dan jimat cermat. Kesihatan yang hilang boleh direbut kembali dengan ubat-ubatan. Akan tetapi waktu yang hilang pasti tidak akan kembali"

"Bila anda dapat bangun dari tidur pada suatu pagi, bermakna anda harus menjadikan hidup anda lebih bermakna sebagai tanda kesyukuranmu kepada Ilahi"

"Bersedekah dengan senyuman lebih baik daripada bersedekah dengan harta kerana bersedekah dengan senyum, manusia tidak terasa terhutang apa-apa dan tidak pula terasa dihina"

"Janganlah engkau pandang ringan perbuatan baik, sekalipun hanya dengan menunjukkan muka manis ketika engkau bertemu dengan saudaramu"

"Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan. Dilempar orang dengan batu tetapi dibalas dengan buah"

"Manusia tidak dapat mengubah rupa bentuk mukanya, tetapi jika dia mahu, dia boleh mempercantikkan budinya"

"Perkataan yang baik tidak akan muncul dalam jiwa yang kotor seperti biji benih yang tidak akan tumbuh pada tanah yang gersang"

"Kekayaan yang paling kaya ialah akal, kemiskinan yang paling besar ialah bodoh, keburukan yang paling buruk ialah terpesona pada diri sendiri, dan semulia-mulia kelakuan ialah akhlak yang baik"

"Yang menentukan masa depan anda bukan kekayaan, kedudukan dan kebahagiaan yang anda capai, tetapi ke arah mana akan anda bawa semua itu"

"Orang yang sibuk mengejar kepentingan dirinya sendiri akan mencipta banyak lawan"

"Jika kita bukan pelita yang menerangi malam, memadailah kita menjadi kunang-kunang yang akan menemani malam"

"Hidup adalah komedi bagi sesiapa yang hidupnya dengan akal. Dan merupakan tragedi bagi sesiapa yang hidup dengan emosi"

"Berfikir sebelum berbuat adalah satu kebijaksanaan, berfikir selepas berbuat adalah satu kebodohan, berbuat tanpa berfikir adalah seribu kebodohan"

"Sesiapa yang dapat menahan marahnya, padahal dia berkuasa untuk melepaskan marahnya itu maka Allah memenuhi hatinya dengan iman dan rasa aman ketenangan"

"Yang bernama perwira bukanlah yang banyak menjatuhkan lawan, tetapi perwira sejati ialah orang yang sanggup menguasai dirinya ketika marah"

"Ilmu dan kepandaian itu adalah sahabat yang setia dalam hidup sampai kepada penghabisan umur"

"Ilmu itu didapati dengan lidah yang gemar bertanya dan akal yang suka berfikir"

"Kita menilai diri sendiri berdasarkan apa yang kita mampu buat, orang lain menilai berdasarkan apa yang telah kita buat"

"Seorang guru yang jujur harus berniat agar muridnya lebih pintar daripadanya, manakala seorang murid yang jujur harus pula mengakui kepintaran gurunya"

"Cintailah yang memberi nikmat dan jangan engkau cintai nikmat yang diberikan"

OLd School...

Posted by Chek Nurul at 7:05 PM 0 comments
Actually i miss all my friend since the last day im here, we have been together from primary school until rite now but not all af my friend still contact me. Maybe they have their own life or lost contact. My house behind the school so if im late to school, i 'll climb the gate (back door) with my friends, syam, lina, 2 or 3 others..i don't remember actually their name. lina, her grandmother in front of my house and syam, he always came to my house, play together. There have many thing, memories sweet to remember. ohya, this is my 1st school.






There have a lot of change in here but the feel still there. form standard 1 until 5 im wearing a skirt. so, im not wear a shock of course i'll be caught by teacher. the famous punishment for a girl that time is stand on the chair or need to clean up the lab or the popular one "cabut rumput kat padang bola"..huhu..still remember that because im the one who get this either came late to school or any reason. huh..nakal betul.


This is our school batch, so cool rite.
Oklah, that it a little bit about my school. I still remember the teacher name, cikgu fauzi, that time he still bachelor, teach math, very good looking man. Many of student admire him but not me because i hate math..huhu. Then cikgu Aishah, my friend mother, aziz, same class with me, teach eng. cikgu zainol, teach alam dan manusia, that its..huhu
Posted by Chek Nurul at 2:49 PM 0 comments
Karim Rashid unveils concept “Smart-ologic Corian living” at Milan Design Week




Last week’s, Milan Design Week saw the unveiling of a unique interior design project made by famed designer Karim Rashid in collaboration with DuPont Corian. The project, dubbed, “Smart-ologic Corian living” is a sustainable housing concept that makes the most of the versatility and sensory quality of the DuPont Corian materials. All areas of the home, from the kitchen to the living room to the bedroom including the garden as well have been made with environmentally sustainable bio-sourced components and recycled materials, displaying the company’s efforts to decrease its environmental footprint. Furthermore, the project also marks the debut of the DuPont Zodiaq quartz surfaces which Karim has used in designing some of the furniture in this house. To reduce the carbon footprint even more, the house also features DuPont Energain panels to reduce energy consumption along with DuPont building integrated photovoltaic modules and Tyvek woven membranes.

Sony Fusion fuses coffee table into workstation



Nothing brings a living room together quite like a coffee table, but as the modern designs look into multi functionality of furniture, we are but perplexed at the site of so many choices. However, this concept table dubbed Sony Fusion is a standout and makes life easier as it exemplifies taste with practicality. Derived from fusing technology and furniture, the Sony Fusion is a desktop infused with a coffee table to serve both function of being a sleek, multipurpose table and a high performance desktop. Crafted in matte black aluminum with a sleek chrome lining and supported by arched chrome legs, the Sony Fusion just takes a push of the button to convert the table into a work station with sleek touch sensitive keyboard and adjustable screen. The table top effortlessly splits in half and soundlessly slides apart to reveal the LED outlined keyboard, screen and DVD drive on the side of the table. Priced at $3000, the Sony Fusion will be available in three different colors – blue, white and red — when it goes into production.

La Patisserie de Reves - Paris





Whatever Parisian pastry chef extraordinaire, Philippe Conticini, does gets noticed. His talent for creating desserts that are art in all meanings of the word has found yet another expression this September when he unveiled his latest creation, La Pâtisserie de Rêves (the patisserie of dreams), in the chic 7th arrondissement in Paris. Nothing in the design of the sleek 29 square-meter boutique is reminiscent of a traditional European konditorei. Most strikingly, the stars of the space — the desserts, cakes and pastries — are displayed on a round platform in the center. Each of the 15 culinary masterpieces is presented under its own temperature-controlled glass bell suspended from the ceiling. Customers order their selection from the staff, after which each order appears directly from the kitchen. Both ideas evoke the feel of a meticulous laboratory where precious specimens are handled. Conticini has been in the culinary limelight for more than two decades with his own TV show, several books, restaurants and awards.

ART...

Posted by Chek Nurul at 2:28 PM 0 comments


Body artist Emma Hack blends models seamlessly into wallpaper backgrounds in a series of photographs entitled ‘Wallpaper Collection’. In several of the photos, her models hold birds, creating an eerie sort of floating effect.



Urban camouflage is a fantastic new art form. Weburbanist has a wonderful collection of a variety of fantastic examples of modern and somewhat pointless camo.



Camouflage isn’t just for hunters and the army anymore – it’s being used to make artistic statements, beautify urban environments, make ugly cars look nicer and for shock value. These examples of unusual use of camouflage show how versatile the concept is, from making homes blend into forest environments to creating eerie optical illusion effects in photography.

MoBile...

Posted by Chek Nurul at 12:04 PM 0 comments


If you are not already a Jawbones fan, their latest line of limited edition Bluetooth headsets ought to convert you soon enough. With Gold standing for sweet talk, Black for dirty talk and White for trash talk, the Love to Talk limited edition headsets are sure to become the ultimate style symbol for the fashion year. Thanks for making the headphone sexy again Yves Behar.



DropCard. Sign up, set up a personal and a business profile with all your relevant contact details and information like websites, then when you meet someone you just SMS their email address to 41411 and bingo, they’ll receive your details via email automatically. Nice idea, huh? No more fumbling around for a tatty business card in the darkest corner of your wallet.

The personal card option is a neat touch too, useful for those special ‘moments’ in the local bar, perhaps? It’s only available in the US at the moment, which is a shame, but nevertheless it’s a clever, simple and useful application which deserves to gain some serious traction amongst the digerati. Cool.

How does it work? When you meet someone, text us their email, and we’ll send them the information you wanted. We deliver by email, so it’s saved in their inbox. Totally free? dropcard is totally free. Texting us costs the same as texting a friend. We intend to make money by providing an enterprise application in the future. We will never sell your information.



Apple is rumored to be creating a version of iChat for the next iPhone, and this concept gives us a glimpse at just how the handset may look. It’s “inspired by the curves and tapering of the Macbook Air coupled with the touch’s back.”




The rumored Microsoft Zune Phone may be released sooner than later, and it will come loaded with Windows Mobile 7 as well as a 5.0-megapixel camera. Should Apple release a new iPhone (4G?) in June/July, it just might have some competition from Microsoft this time around.

Watches...

Posted by Chek Nurul at 11:25 AM 0 comments


The 24 Hours of LeMans race witnessed the unveiling of he newest AMVOX from JLC. It is a sleek and sporty watch that sits in a titanium case that measures 44mm. It is water resistant to 50 meters and the crystal found here is sapphire. You also have the option of black PVD titanium. The automatic JLC caliber 751E is the movement with 41 jewels and beating at 28,800 bph. It is made of 280 pieces and comes with a power reserve of 65 hours. It’s finish and decoration is done by hand. It’s a great watch for those who are fans of a slightly rough and tough look.





Project X Designs (PXD) which has offices in Hanover Square, London W1, out of a desire to “provide a service to clients who appreciate the history and allure of original manufacturers’ brand name – guaranteeing maximum performance with minimal maintenance – but who seek the individuality that contemporary high volume production does not offer.” It’s an aesthetic that appeals to celebs like Kanye West - The Classicist reported on his blacked-out Rolex earlier this year - and Craig, a diehard Rolex enthusiast as we noted last year, who owns PXD’s custom Submariner.

PXD offers two distinct services via its website: the first, a bespoke service which, like a bespoke suit, tailors a new luxury wristwatch with unique features to the clients’ own personal specification. For example, a leading Formula One Racing Team have commissioned a special Daytona - carrying the company logo on the reverse together with the details of the race victory - for each of its Grand Prix winning drivers. Ex Bond actor Roger Moore also has a bespoke watch in development from PXD. The second element of PXD is the introduction of collectible limited edition (runs of 24) customized Rolex watches inspired by the retro styling of the classic Rolex models from the past.




The Jaquet Droz SUW Chronograph is the second watch from the Jaquet Droz SUW (Sports Utility Watch) line. The SUW Chronograph integrates the automatic Jaquet Droz caliber 6885-S column wheel chronograph movement into the rugged SUW design. The crown and chronograph push buttons are made of cast natural rubber as is the strap whilst the case is made of stainless steel.




From Swiss watchmaker Hublot revealed the F1 King. The case itself is made of satin-finish zirconium and affixed with PVD-coated titanium components, and features a 42-hour power reserve. The Hublot F1 King Power will only be made in limited quantities, so interested parties had better act fast.

My Chemical Romance : I Don't Love You Lyrics

Posted by Chek Nurul at 11:21 AM 0 comments


Well, when you go
So never think I'll make you try to stay
And maybe when you get back
I'll be off to find another way

And after all this time that you still owe
You're still the good-for-nothing I don't know
So take your gloves and get out
Better get out
While you can

When you go
Would you even turn to say
"I don't love you
Like I did
Yesterday"

Sometimes I cry so hard from pleading
So sick and tired of all the needless beating
But baby when they knock you
Down and out
It's where you oughta stay

And after all the blood that you still owe
Another dollar's just another blow
So fix your eyes and get up
Better get up
While you can
Whoa, whooa

When you go
Would you even turn to say
"I don't love you
Like I did
Yesterday"

Well come on, come on

When you go
Would you have the guts to say
"I don't love you
Like I loved you
Yesterday"

I don't love you
Like I loved you
Yesterday

I don't love you
Like I loved you
Yesterday

My Chemical Romance : Hidden Track Lyrics

Posted by Chek Nurul at 11:08 AM 0 comments


Well they encourage your complete cooperation
Send you roses when they think you need to smile
I can't control myself because I don't know how
And they love me for it honestly
I'll be here for a while

So give them blood, blood
Gallons of the stuff
Give them all that they can drink
And It will never be enough
So give them blood, blood, blood
Grab a glass because there's going to be a flood

A celebrated man amongst the gurneys
They can fix me proper with a bit of luck
The doctors and nurses they adore me so
But it's really quite alarming cause I'm such an awful ****!!!!
(oh thank you!)

I gave you blood, blood
Gallons of the stuff
I gave you all that you can drink
And it has never been enough
I gave you blood, blood, blood
I'm the kind of human wreckage that you love!

FooD..

Posted by Chek Nurul at 10:47 AM 0 comments

Food is any substance, composed of carbohydrates, water, fats and/or proteins, that is either eaten or drunk by any animal, including humans, for nutrition or pleasure. Items considered food may be sourced from plants, animals or another kingdom such as fungus. Although many human cultures sought food items through hunting and gathering, today most cultures use farming, ranching, and fishing, with hunting, foraging and other methods of a local nature included but playing a minor role.

Many traditions have a recognizable cuisine, a specific set of cooking traditions using various spices or combinations of flavors unique to that culture. Other differences include preferences (hot or cold, spicy etc), and practices, the study of which is known as gastronomy. Many cultures have diversified their foods by means of preparation, cooking methods and manufacturing. This also includes a complex food trade which helps the cultures to economically survive by-way-of food, not just by consumption. Some popular types of ethnic foods include Italian, French, Japanese, Chinese, American, Thai and Indian. Various cultures throughout the world study the dietary analysis of food habits. While evolutionarily speaking, as opposed to culturally, humans are omnivores, religion and social constructs such as morality, activism or environmentalism will often affect which foods they will consume. Food is eaten and typically enjoyed through the sense of taste, the perception of flavor from eating and drinking. Certain tastes are more enjoyable for evolutionary purposes while others are not.

In popular culture, the production of mass food production, specifically meats such as chicken and beef, has come under fire from various documentaries documenting the mass slaughter and poor treatment of animals, most recently Food, Inc, often for easier revenues from large corporations. Along with a current trend towards environmentalism, people in Western culture have had an increasing trend towards consumerism which is the use of herbal supplements, foods for a specific group of person (such as dieters, women or athletes), the use of functional foods (fortified foods, such as omega-3 eggs), and a more ethnically diverse diet.

Foods that spoil easily, such as meats, dairy and seafood, must be prepared a certain way as to not contaminate the people for whom they are prepared. As such, the general rule of thumb is that cold foods (such as dairy products) should be kept cold and hot foods (such as soup) should be kept hot until storage. Cold meats, such as chicken, that are to be cooked should not be placed at room temperature for thawing, at the risk of dangerous bacterial growth, such as salmonella or E. coli.

Some foods may have a long history of use that may be distinct to certain cultures over another.

 

Life So Simple WithOut Rules Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez