Wednesday, April 17, 2013

Sunyinya Hati Seorang Kakak...


Assalamualaikum dan selamat pagi..
Tak tau kenapa bila saja aku taip title nie air mata aku turun bagaikan air...
Rasa sedih sgt..
Sebenarnya aku sakit hati sama...rasa sensitif sama..
Yerlah...aku baru sahaja kehilangan adik kandung seibu sebapa minggu lepas...
Bukan nak cakap benda yang pelik2 tapi...
otak aku dok ligat...dok terfikir...
kenapa ada manusia yang tergamak bt mcm tue kat adik aku..
apa salah adik aku...adakah ketentuan ALLAH untuk ditakdirkan arwah jadi mcm nie..
Kadang2 aku rasa insan yang rapat dengan aku tak faham...
Sudah menjadi lumrah manusia, kita akan flash back kenangan kita bersama..tak kiralah masa baik @ tak..
Sudah tentu akan melibatkan emosi..cuba bagi tau kat aku...Hati manusia mana yang dijadikan daripada batu...sekeras mana pun hati seseorang itu...bila kehilangan orang @ insan yang disayangi...pasti akan terasa...ingat dalam masa 1 hari ker boleh lupakan semua kenangan dan masa2 bersama dengan arwah..
akan ambil masa jugak...

Aku pernah keguguran dan aku tahu apa perasaannya...sekarang aku kehilangan adik..selama 26 tahun aku hidup dengan dia...cuba bayangkan...aku yang menjaga dia semasa kecil...ya allah...ya tuhanku..kuatkanlah hati aku...amin..

Lg satu, perkara2 yang melibatkan arwah...kenapa nak tunggu lepas kenduri baru nak buat semua benda..urmmm....

Aku cuba untuk menjadi seorang ibu, isteri, anak dan kakak yang terbaik untuk semua orang...menjaga hati semua orang..tapi aku sendiri yang dok makan hati...hanya hiburkan hati dengan melayan kerenah anak sahaja...

Entahlah, sejak kebelakangan nie hubungan kami agak renggang..tambahan pula emosi aku seolah2 terawang2...aku bukan nak minta kata2 yang menyakitkan hati...tak perlu nak kutuk2 orang lain..setiap orang mempunyai masalah dan pandangan yang berbeza...jangan samakan kita dengan orang lain...mungkin cara jagaan setiap orang berbeza...urmmm

Murah sangat ker perkataan minta maaf nie...Ke dah muak dengan perkataan minta maaf...yang aku faham dan dengar dari ustaz..kalau terasa diri kita bt salah, eloklah minta maaf..manusia mmg tak lepas dari bt salah..setiap hari pasti kita akan bt salah..melainkan kita dok sorang2 dan tak berkawan dengan sesiapa pun..sbb manusia ada mulut dan suara..Oklah kalau mcm tue..kalau tak nak dengar perkataan maaf..tak perlulah aku nak bersusah payah nak minta maaf lagi...mcm orang zaman sekarang cakap...tunggu raya jerlah...kiranya kalau bt apa2 just diam ja..nanti raya baru keluarkan list..yer..mcm tue ker...astafirullahalla'zim...urmmm

Apa yang aku harapkan adalah, aku diberikan masa dan ruang untuk aku bertenang dan kawal semula emosi aku..itu sahaja...

Perginya seorang insan...


Assalamualaikum....selamat pagi...hari nie hujan turun lebat mencurah curah sejak pagi lagi...mcm tue jugaklah hati aku...redup dan masih lagi diselubungi dengan rasa sedih. Pada 31 Mac 2012...aku dapat panggilan telefon dari abah aku...adik aku masuk hospital..tengahari aku p tgk dengan mr. hubby..menurut ceritanya...dia terminum racun..ya allah..kuatkanlah hati hambamu ini. 1 April 2013, adik aku dah tak boleh bercakap tetapi masih lagi boleh buka mata..keadaan dia nampak lemah dan tak berdaya..malam tue dia dimasukkan dalam ICU...selama 13 hari aku menjaga dia bersama dengan keluarga..dan pada 11 april 2013..pukul 0820 dia menghembuskan nafas terakhir diiringi bacaan doa dan selawat serta kebetulan ustaz aku berada di ICU...alhamdulillah, arwah sempat mengucap...tepat pukul 3.30 pagi, jenazah sampai dirumah..mak dan adik2 tidak putus membaca yasin..Bila sahaja kain putih dibuka..ya allah aku sekali lagi terkejut..muka adik aku bercahaya...nampak nur kebesaran dari ALLAH swt...sesungguhnya ALLAH lebih menyayanginya dan memberi hidayah padanya...Ya ALLAH...subhanallah...

aku tidak dapat hadir ke masjid dan kubur sbb uzur..tapi aku dimaklumkan ramai yang datang menemani arwah..Ya ALLAH, kau ampunilah dosa adikku dan halalkan segala2nya baginya..amin..al-fatihah

Hari nie genaplah 6 hari pemergian arwah..semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang disukai oleh ALLAH swt..amin

Wednesday, April 17, 2013

Sunyinya Hati Seorang Kakak...

Posted by Chek Nurul at 11:57 AM 0 comments
Assalamualaikum dan selamat pagi..
Tak tau kenapa bila saja aku taip title nie air mata aku turun bagaikan air...
Rasa sedih sgt..
Sebenarnya aku sakit hati sama...rasa sensitif sama..
Yerlah...aku baru sahaja kehilangan adik kandung seibu sebapa minggu lepas...
Bukan nak cakap benda yang pelik2 tapi...
otak aku dok ligat...dok terfikir...
kenapa ada manusia yang tergamak bt mcm tue kat adik aku..
apa salah adik aku...adakah ketentuan ALLAH untuk ditakdirkan arwah jadi mcm nie..
Kadang2 aku rasa insan yang rapat dengan aku tak faham...
Sudah menjadi lumrah manusia, kita akan flash back kenangan kita bersama..tak kiralah masa baik @ tak..
Sudah tentu akan melibatkan emosi..cuba bagi tau kat aku...Hati manusia mana yang dijadikan daripada batu...sekeras mana pun hati seseorang itu...bila kehilangan orang @ insan yang disayangi...pasti akan terasa...ingat dalam masa 1 hari ker boleh lupakan semua kenangan dan masa2 bersama dengan arwah..
akan ambil masa jugak...

Aku pernah keguguran dan aku tahu apa perasaannya...sekarang aku kehilangan adik..selama 26 tahun aku hidup dengan dia...cuba bayangkan...aku yang menjaga dia semasa kecil...ya allah...ya tuhanku..kuatkanlah hati aku...amin..

Lg satu, perkara2 yang melibatkan arwah...kenapa nak tunggu lepas kenduri baru nak buat semua benda..urmmm....

Aku cuba untuk menjadi seorang ibu, isteri, anak dan kakak yang terbaik untuk semua orang...menjaga hati semua orang..tapi aku sendiri yang dok makan hati...hanya hiburkan hati dengan melayan kerenah anak sahaja...

Entahlah, sejak kebelakangan nie hubungan kami agak renggang..tambahan pula emosi aku seolah2 terawang2...aku bukan nak minta kata2 yang menyakitkan hati...tak perlu nak kutuk2 orang lain..setiap orang mempunyai masalah dan pandangan yang berbeza...jangan samakan kita dengan orang lain...mungkin cara jagaan setiap orang berbeza...urmmm

Murah sangat ker perkataan minta maaf nie...Ke dah muak dengan perkataan minta maaf...yang aku faham dan dengar dari ustaz..kalau terasa diri kita bt salah, eloklah minta maaf..manusia mmg tak lepas dari bt salah..setiap hari pasti kita akan bt salah..melainkan kita dok sorang2 dan tak berkawan dengan sesiapa pun..sbb manusia ada mulut dan suara..Oklah kalau mcm tue..kalau tak nak dengar perkataan maaf..tak perlulah aku nak bersusah payah nak minta maaf lagi...mcm orang zaman sekarang cakap...tunggu raya jerlah...kiranya kalau bt apa2 just diam ja..nanti raya baru keluarkan list..yer..mcm tue ker...astafirullahalla'zim...urmmm

Apa yang aku harapkan adalah, aku diberikan masa dan ruang untuk aku bertenang dan kawal semula emosi aku..itu sahaja...

Perginya seorang insan...

Posted by Chek Nurul at 11:20 AM 0 comments
Assalamualaikum....selamat pagi...hari nie hujan turun lebat mencurah curah sejak pagi lagi...mcm tue jugaklah hati aku...redup dan masih lagi diselubungi dengan rasa sedih. Pada 31 Mac 2012...aku dapat panggilan telefon dari abah aku...adik aku masuk hospital..tengahari aku p tgk dengan mr. hubby..menurut ceritanya...dia terminum racun..ya allah..kuatkanlah hati hambamu ini. 1 April 2013, adik aku dah tak boleh bercakap tetapi masih lagi boleh buka mata..keadaan dia nampak lemah dan tak berdaya..malam tue dia dimasukkan dalam ICU...selama 13 hari aku menjaga dia bersama dengan keluarga..dan pada 11 april 2013..pukul 0820 dia menghembuskan nafas terakhir diiringi bacaan doa dan selawat serta kebetulan ustaz aku berada di ICU...alhamdulillah, arwah sempat mengucap...tepat pukul 3.30 pagi, jenazah sampai dirumah..mak dan adik2 tidak putus membaca yasin..Bila sahaja kain putih dibuka..ya allah aku sekali lagi terkejut..muka adik aku bercahaya...nampak nur kebesaran dari ALLAH swt...sesungguhnya ALLAH lebih menyayanginya dan memberi hidayah padanya...Ya ALLAH...subhanallah...

aku tidak dapat hadir ke masjid dan kubur sbb uzur..tapi aku dimaklumkan ramai yang datang menemani arwah..Ya ALLAH, kau ampunilah dosa adikku dan halalkan segala2nya baginya..amin..al-fatihah

Hari nie genaplah 6 hari pemergian arwah..semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang disukai oleh ALLAH swt..amin
 

Life So Simple WithOut Rules Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez