Wednesday, November 28, 2012

entry pagi2...


Assalamualaikum...selamat pagi...

Pagi2 nie kalau kita bangun tidor dengan muka yang ceria..tidur dan rehat yang cukup..In shaa Allah... semuanya pasti akan menjadi senang dan mudah bagi kita..tetapkan niat dan tujuan kita pada pagi hari. Sebab tue ada pesan orang lama2 mengatakan lepas bangun solat subuh jangan tidur balik...nanti rezeki tak masuk..ada sebab kenapa pesanan tue diperkatakan...Kita sendiri akan menarik aura positif dalam diri dan sekeliling, menolak aura negatif dalam diri. Percaya atau tidak kadang kala kita bangun dalam keadaan tergesa2..semuanya akan jadi bercelaru dan kelam kabut...di tempat kerja pun akan jadi serba tak kena...dalam hati mesti dok menyumpah dah...adat manusia...pasti akan menyalahkan "sesuatu"...hanya segelintir sahaja akan salahkan diri sendiri. betul tak?..

Cuba kita tengok sekeliling kita...kemudian kita tgk pada diri kita..perubahan masa, tempat, keadaan, suasana...sebenarnya..kita sahaja yang masih duduk di tempat @ kerusi yang sama..iskh macam ahli parlimen plak..dok cakap pasai kerusi nie..nie bukan kerusi kat parlimen tue..tapi diri kita dan banyang2...serta tempat duduk kita..maknanya di tempat kerja kita..orang lain dah hias tempat macam rumah sendiri..cantik dan kemas...kita?...dengan bekas air kat atas meja, dengan balang coklat kat atas meja..dengan macam2 lagi lah..tak kan lah 6 bulan sebelum dan selepas..kita masih lagi sama..meja kosong dan penuh dgn benda2 yang kita sendiri rasa ok tapi orang lain tgk berserabut..tempat kerja kita akan melambangkan peribadi kita..kalau tak percaya..cuba tgk kawan2 kita yang tempat dia kemas..umah dia mesti kemas..kalau tak kemas pun..tak bersepah..masa saya belajar dulu...ada kawan suka memasak..dari rumah sampai U dia dok masak...sampai beli rice cooker...dalam tu ah masak nasi..dalam tue lah masak tomyam..macam2 lagi..kalau bulan puasa..bilik dia lah akan jadi tumpuan..sampai ke muka pintu kawan2 nak berbuka dengan dia..kat umah pun macam tue jugak...sekarang dah kawen..jangan hanya memerhati orang lain..tapi cepat lah bertindak supaya kita tak ketinggalan..tapi tak perlu nak jadi obses sbb nak jadi lain dari org lain..kita ikot kemampuan kita..tak semestinya nak berjaya..kita perlu berada dikalangan orang yang berjaya.. nak kaya kita kena ada dikalangan orang yang kaya...setiap perkara perlu ada permulaan..lagi satu...buat sesuatu perlu pikir dahulu jangan bagi orang lain tolong fikirkan...tanya pendapat dan cadangan mmg bagus tapi tak perlu nak ikot 100%..kenapa dan sebab apa...setiap manusia nie tak sama..kalau kita tak boleh dengan cara nie, cuba cara lain..tak semestinya kita tak menceburi bidang lain @ ada extra income...kita akan "mati"....cuba tgk parent kita dulu..dengan gaji 600-1000 boleh ja besarkan anak2 yang bergenuak...ramai..setengah orang akan kata..tue zaman dulu..takpa lah...barang murah lagi...tue pemikiran orang2 kita..habis tue...cuba tgk orang lain yang bergaji kecil..cuba tgk di dada akhbar...anak siapa yang berjaya...spm dengan percapaian yang bagus2...cuba selidik gaji parent dia berapa?...ada macam kita dak?...pernah dengar dak...anak orang yang gaji dia berkoyan2 masuk paper sebab spm dia bagus...saya tak cakap dan tuju kepada sesiapa...setiap orang ada penilaiannya yang tersendiri...

tepuk dada tanyalah selera..jangan terlalu nak mengejar RM tapi tak sedar...kita keciciran sesuatu yang lebih bernilai...nak tahu apadia?....cuba lah fikir tgk..

Monday, November 26, 2012

Manusia Oh Manusia...


Assalamualaikum...

Uniknya manusia ini kerana kita tercipta oleh yang maha pencipta mengikut kesesuaian masing dengan pasangan yang kita sendiri tak pernah nak tahu dan bila sampai masanya...dengan mudah sekali kita menerima pasangan kita tanpa memikirkan..kenapa, adakah, betul ker dan sebagainya kerana ianya sudah tercatat dan tersurat untuk kita.

Pernahkah kita fikir, zuriat yang lahir dari rahim kita ini jugak turut akan mengulangi kitaran yang sama macam kita, yang membezakan kita dan zuriat kita hanya lah MASA dan KEADAAN. Jadi, bagaimana dan macamana kita mahu menjadikan zuriat kita seperti yang kita mahu. Mengikut acuan yang kita tetapkan. Adakah kita terpikir bahawa zuriat kita ini jugak sudah tercatit untuknya 4 perkara yang telah ditetapkan. Tugas kita hanya menjadikan zuriat kita ini seorang insan yang mempunyai nilai2 kemanusian dan kerohanian yang sepatutnya.

MASA juga telah menyebabkan perubahan pada fizikal kita, mental kita, kerohanian kita...KEADAAN akan mendesak kita untuk berubah mengikut perubahan ini. Perasaan kita juga berubah mengikut peredaran MASA, KENAPA?... sewaktu kecil...perasaan ingin tahu amat mendalam...sewaktu remaja, jiwa semakin memberontak mengikut hawa nafsu dan pemikiran yang tak pernah nak pikir panjang...hanya keseronokan sahaja yang ada...bagi sesiapa yang diberi pendedahan awal tentang masa depan pasti akan berterima kasih kepada ALAM...KENAPA?..sebab tidak tersangkut di waktu usia muda..pasti tidak akan menyesal..PERNAHKAH kita menyesal bila mengenang kembali masa usia muda...iskh, kalau lah aku mendengar kata @ buat mcm nie..pasti aku dah berjaya...aku dah dapat kerja yang elok..hai..apalah nasib..kenapa nak salahkan nasib..kita yang mencipta nasib...kita yang mencipta masa depan kita sendiri..memang menjadi lumrah manusia..jatuh dan bangun pasti ada..sesiapa yang jatuh...pasti akan bangun jugak..

Pesan orang tua2..Buah cempedak diluar pagar, ambil galah tolong jolokkan, saya budak baru belajar, kalau salah tolong ajarkan. Pepatah ini sendiri telah mengajar kita erti sifat rendah diri dan sikap orang yang ingin berjaya dalam hidup. Bukannya bersikap menunding jari kepada orang lain. Bila orang maju @ berjaya sikit..mulalah nak kata..mesti dia amik rasuah tue..tak pun...tak pa lah dia ada kabel...apa kena mengena kabel sekali pun kalau orang tue tak tahu bercakap @ bawa diri dalam setiap perkara yang diceburi..KENAPA tak soal diri sendiri..kenapa aku tak leh jadi macam dia..apa guna kalau kaya raya tapi hasil titik peluh orang lain..fikir fikirkan lah sendiri..

Apa yang kita rasa bila ada orang tiba-tiba bagi duit kat kita, bayar hutang ker @ duit yang harus kita terima..mesti seronok kan....tambahan lak kalau time2 tue duit mmg kurang...apa lagi...senyum sampai telinga..tapi cemana kita dengan orang2 disekeliling kita...sudahkan kita menjelaskan hutang yang pernah kita adakan..takkan nak minta maaf & halalkan time nak masuk kubur kot..masa sihat nie tak nak plak kita jelaskan..pernah tak kita fikirkan..kawan @ orang yang berhutang tue nak guna duit..mana tahu situasi dia juga sama macam kita..SEBAB APA?..KERANA APA?..dia juga MANUSIA mcm kita..jadi hanya manusia boleh mengenal dan memahami manusia..betul tak?..



Apa saja....


Assalamualaikum....hujan lebatnya kat luar...nasib baik sempat lunch tadi...member opis bt kenduri khatan anak dia..lama dah tak makan ikan keli goreng sambal...sedapnya...makan lak dengan nasi putih panas-panas...perh...sedap...air oren plak...2x aku tambah...air jer lah..nak tambah nasi...aku segan lak... sungguhpun...tuan rumah bagi..hehehe...sejak nak dekat due nie..makin berselera plak aku makan..mr. hubby pun sama jugak...kadang2 takut jugak tgk dia makan...berselera betul...perot pun dah nak sama dengan aku..tue baru setahun kawen..kalau dah bertahun..aku rasa..leh sama dengan abah aku..dapat pingat P.J.K...Perot Jalan Kedepan..hehehe

Sejak mengandung nie, yang aku perasan...muka aku cepat berminyak dan muka dipenuhi jerawat...walaupun malam2 aku dah pakai bedak sejuk tapi tak makan saman jugak..nak pakai product yang lain...aku takut efek kat baby lak...so...hold dulu lah hasrat ku...kelas dah nak buka dah..minggu depan...aku agak mesti student mesti terkejut tgk muka aku...lantak lah...cuma ada 1 bulan lebeh kot nak mengajar dorang pastu aku bercuti...nanti cuti bersalin leh la bagi muka clean and clear balik macam before prenent...Nasib baik mr. hubby faham lah jugak...kalau tak...makan hati la alamatnya...

Persiapan baby pun dan 95% dah siap...cuma nak tambah buaian dan set berpantang ja..walaupun ada banyak lagi komitmen lain nak kena pikir...tapi priority kena pada anak dulu..pasni baru pikir nak bt apa...gaji aku dan mr. hubby pun banyak habiskan utk persiapan baby...nasib baik la dah tak banyak dah...aku plak due ujung bulan 12 @ awal bulan 1 nie...so..duit gaji both of us...utk ujung bulan nie..nak kena simpan sikit...nasib baik la..umah parent dekat..hospital pun dekat...aku bersalin kat hospital kerajaan ja..senang sikit..yerlah...dok pun tak lama kat opital..kalau anak ok..lagi satu ..aku dan suami ada GL...so..guna j lah...wad kelas pertama la..insyaallah..kalau dua orang..aku rasa aku nak wad yg ada ramai org..takut jugak anak @ aku jadi apa2..kita berikhtiar...pikir kebarangkalian...kalau nak dikira service...sudah tentu kat private lagi bagus..tapi memana pun sama...so...aku pilih jer kerajaan..aku sendiri pun lahir kat kerajaan ja..aku sendiri tak nak bezakan anak2...semuanya bersalin kat kerajaan...senang..

Ohya...sekarang nie aku cepat rasa letih dan mengah..kadang2 kepala rasa berat...nak tidur ja..mata cepat mengantok..kadang2 angin...cian jugak mr.hubby...mmg lah org kata time mengandung nie mulut kena jaga..tapi entah...kalau tak kena dihati aku ja...siap lah...nak masak kadang2 rasa malas sgt..nak tidur ja nie...cemana nak mengajar nie...everyday ada kelas...aduhai..

oklah...nanti sambung lain...mengantok la plak...

Thursday, November 22, 2012

MOTIVASI


Assalamualaikum w.b.t.....selamat pagi dan salam sejahtera...entry kali nie aku cuma nak bagi motivasi pada diri sendiri...mana lah tahu masa depan sekiranya aku nak baca post yang lepas2 leh gak jadikan motivasi pada diri sendiri.

CERITA 1

Tentang isu semasa...bukannya aku tak peka atau tak amik port atau pun pentingkan didi sendiri. Tapi adakan dengan join group @ dengan bagi komen di laman2 sosial akan memberi kesan apa2. Tidak sama sekali. Tapi aku suka dengan apa yang aku dgr dalam radio pagi nie. Jangan hanya berdoa tapi hulurkan bantuan dari segala sumber tak kira lah dari sumber kewangan ker, sumber harta benda ker apa ker...nie...mcm pesta pulak...ataupun ikot musim...mmg lah bagus sesiapa yang prihatin dgn semua yang berlaku tapi jangan hanya duduk depan laptop..tapi bila perlukan bantuan dan sebagainya..kita adalah orang yang terakhir yang hulurkan...

MORALNYA...

Jangan ikot orang...kita ada cara kita sendiri untuk melakukan @ menghulurkan sesuatu...

Thursday, November 15, 2012

just...a little bit...


Assalamualaikum...Salam Maal Hijrah...Good Morning...Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia...
Its been long time i didn't not write anything even update my blog. This is because i don't want too but a little bit tired and sometimes feel a little bit lazy..hehehe..Alhamdulillah..eventhought i feel lazy but today i want update my blog..even just 1 word..;p

Today was new year for muslim dan also for me. i hope everything will be in good and Allah will always with me. amin...

For my baby..its almost 32 week...i feel little bit tired and my back sometime feel pain..my hubby always with me..thank you for everything dear..

this is our baby progress...i just Google it in the internet...its mean a few week to goes...of course im feel a little bit nerves...our first baby..what i know...my baby very active..always have movement especially when my hubby with me..play with my baby... when i was so sleepy, that the peak hour for baby wake up and want play with me...adohai...

 almost a month i don't have class, a little bit bored but i don't have prepared anything to enter the class. so, i rileks and do what ever i want..hehehe


But beginning of December, new season for student and class will begin on 2nd day of December...urmmm

Wednesday, November 28, 2012

entry pagi2...

Posted by Chek Nurul at 11:37 AM 0 comments
Assalamualaikum...selamat pagi...

Pagi2 nie kalau kita bangun tidor dengan muka yang ceria..tidur dan rehat yang cukup..In shaa Allah... semuanya pasti akan menjadi senang dan mudah bagi kita..tetapkan niat dan tujuan kita pada pagi hari. Sebab tue ada pesan orang lama2 mengatakan lepas bangun solat subuh jangan tidur balik...nanti rezeki tak masuk..ada sebab kenapa pesanan tue diperkatakan...Kita sendiri akan menarik aura positif dalam diri dan sekeliling, menolak aura negatif dalam diri. Percaya atau tidak kadang kala kita bangun dalam keadaan tergesa2..semuanya akan jadi bercelaru dan kelam kabut...di tempat kerja pun akan jadi serba tak kena...dalam hati mesti dok menyumpah dah...adat manusia...pasti akan menyalahkan "sesuatu"...hanya segelintir sahaja akan salahkan diri sendiri. betul tak?..

Cuba kita tengok sekeliling kita...kemudian kita tgk pada diri kita..perubahan masa, tempat, keadaan, suasana...sebenarnya..kita sahaja yang masih duduk di tempat @ kerusi yang sama..iskh macam ahli parlimen plak..dok cakap pasai kerusi nie..nie bukan kerusi kat parlimen tue..tapi diri kita dan banyang2...serta tempat duduk kita..maknanya di tempat kerja kita..orang lain dah hias tempat macam rumah sendiri..cantik dan kemas...kita?...dengan bekas air kat atas meja, dengan balang coklat kat atas meja..dengan macam2 lagi lah..tak kan lah 6 bulan sebelum dan selepas..kita masih lagi sama..meja kosong dan penuh dgn benda2 yang kita sendiri rasa ok tapi orang lain tgk berserabut..tempat kerja kita akan melambangkan peribadi kita..kalau tak percaya..cuba tgk kawan2 kita yang tempat dia kemas..umah dia mesti kemas..kalau tak kemas pun..tak bersepah..masa saya belajar dulu...ada kawan suka memasak..dari rumah sampai U dia dok masak...sampai beli rice cooker...dalam tu ah masak nasi..dalam tue lah masak tomyam..macam2 lagi..kalau bulan puasa..bilik dia lah akan jadi tumpuan..sampai ke muka pintu kawan2 nak berbuka dengan dia..kat umah pun macam tue jugak...sekarang dah kawen..jangan hanya memerhati orang lain..tapi cepat lah bertindak supaya kita tak ketinggalan..tapi tak perlu nak jadi obses sbb nak jadi lain dari org lain..kita ikot kemampuan kita..tak semestinya nak berjaya..kita perlu berada dikalangan orang yang berjaya.. nak kaya kita kena ada dikalangan orang yang kaya...setiap perkara perlu ada permulaan..lagi satu...buat sesuatu perlu pikir dahulu jangan bagi orang lain tolong fikirkan...tanya pendapat dan cadangan mmg bagus tapi tak perlu nak ikot 100%..kenapa dan sebab apa...setiap manusia nie tak sama..kalau kita tak boleh dengan cara nie, cuba cara lain..tak semestinya kita tak menceburi bidang lain @ ada extra income...kita akan "mati"....cuba tgk parent kita dulu..dengan gaji 600-1000 boleh ja besarkan anak2 yang bergenuak...ramai..setengah orang akan kata..tue zaman dulu..takpa lah...barang murah lagi...tue pemikiran orang2 kita..habis tue...cuba tgk orang lain yang bergaji kecil..cuba tgk di dada akhbar...anak siapa yang berjaya...spm dengan percapaian yang bagus2...cuba selidik gaji parent dia berapa?...ada macam kita dak?...pernah dengar dak...anak orang yang gaji dia berkoyan2 masuk paper sebab spm dia bagus...saya tak cakap dan tuju kepada sesiapa...setiap orang ada penilaiannya yang tersendiri...

tepuk dada tanyalah selera..jangan terlalu nak mengejar RM tapi tak sedar...kita keciciran sesuatu yang lebih bernilai...nak tahu apadia?....cuba lah fikir tgk..

Monday, November 26, 2012

Manusia Oh Manusia...

Posted by Chek Nurul at 2:43 PM 0 comments
Assalamualaikum...

Uniknya manusia ini kerana kita tercipta oleh yang maha pencipta mengikut kesesuaian masing dengan pasangan yang kita sendiri tak pernah nak tahu dan bila sampai masanya...dengan mudah sekali kita menerima pasangan kita tanpa memikirkan..kenapa, adakah, betul ker dan sebagainya kerana ianya sudah tercatat dan tersurat untuk kita.

Pernahkah kita fikir, zuriat yang lahir dari rahim kita ini jugak turut akan mengulangi kitaran yang sama macam kita, yang membezakan kita dan zuriat kita hanya lah MASA dan KEADAAN. Jadi, bagaimana dan macamana kita mahu menjadikan zuriat kita seperti yang kita mahu. Mengikut acuan yang kita tetapkan. Adakah kita terpikir bahawa zuriat kita ini jugak sudah tercatit untuknya 4 perkara yang telah ditetapkan. Tugas kita hanya menjadikan zuriat kita ini seorang insan yang mempunyai nilai2 kemanusian dan kerohanian yang sepatutnya.

MASA juga telah menyebabkan perubahan pada fizikal kita, mental kita, kerohanian kita...KEADAAN akan mendesak kita untuk berubah mengikut perubahan ini. Perasaan kita juga berubah mengikut peredaran MASA, KENAPA?... sewaktu kecil...perasaan ingin tahu amat mendalam...sewaktu remaja, jiwa semakin memberontak mengikut hawa nafsu dan pemikiran yang tak pernah nak pikir panjang...hanya keseronokan sahaja yang ada...bagi sesiapa yang diberi pendedahan awal tentang masa depan pasti akan berterima kasih kepada ALAM...KENAPA?..sebab tidak tersangkut di waktu usia muda..pasti tidak akan menyesal..PERNAHKAH kita menyesal bila mengenang kembali masa usia muda...iskh, kalau lah aku mendengar kata @ buat mcm nie..pasti aku dah berjaya...aku dah dapat kerja yang elok..hai..apalah nasib..kenapa nak salahkan nasib..kita yang mencipta nasib...kita yang mencipta masa depan kita sendiri..memang menjadi lumrah manusia..jatuh dan bangun pasti ada..sesiapa yang jatuh...pasti akan bangun jugak..

Pesan orang tua2..Buah cempedak diluar pagar, ambil galah tolong jolokkan, saya budak baru belajar, kalau salah tolong ajarkan. Pepatah ini sendiri telah mengajar kita erti sifat rendah diri dan sikap orang yang ingin berjaya dalam hidup. Bukannya bersikap menunding jari kepada orang lain. Bila orang maju @ berjaya sikit..mulalah nak kata..mesti dia amik rasuah tue..tak pun...tak pa lah dia ada kabel...apa kena mengena kabel sekali pun kalau orang tue tak tahu bercakap @ bawa diri dalam setiap perkara yang diceburi..KENAPA tak soal diri sendiri..kenapa aku tak leh jadi macam dia..apa guna kalau kaya raya tapi hasil titik peluh orang lain..fikir fikirkan lah sendiri..

Apa yang kita rasa bila ada orang tiba-tiba bagi duit kat kita, bayar hutang ker @ duit yang harus kita terima..mesti seronok kan....tambahan lak kalau time2 tue duit mmg kurang...apa lagi...senyum sampai telinga..tapi cemana kita dengan orang2 disekeliling kita...sudahkan kita menjelaskan hutang yang pernah kita adakan..takkan nak minta maaf & halalkan time nak masuk kubur kot..masa sihat nie tak nak plak kita jelaskan..pernah tak kita fikirkan..kawan @ orang yang berhutang tue nak guna duit..mana tahu situasi dia juga sama macam kita..SEBAB APA?..KERANA APA?..dia juga MANUSIA mcm kita..jadi hanya manusia boleh mengenal dan memahami manusia..betul tak?..



Apa saja....

Posted by Chek Nurul at 2:13 PM 0 comments
Assalamualaikum....hujan lebatnya kat luar...nasib baik sempat lunch tadi...member opis bt kenduri khatan anak dia..lama dah tak makan ikan keli goreng sambal...sedapnya...makan lak dengan nasi putih panas-panas...perh...sedap...air oren plak...2x aku tambah...air jer lah..nak tambah nasi...aku segan lak... sungguhpun...tuan rumah bagi..hehehe...sejak nak dekat due nie..makin berselera plak aku makan..mr. hubby pun sama jugak...kadang2 takut jugak tgk dia makan...berselera betul...perot pun dah nak sama dengan aku..tue baru setahun kawen..kalau dah bertahun..aku rasa..leh sama dengan abah aku..dapat pingat P.J.K...Perot Jalan Kedepan..hehehe

Sejak mengandung nie, yang aku perasan...muka aku cepat berminyak dan muka dipenuhi jerawat...walaupun malam2 aku dah pakai bedak sejuk tapi tak makan saman jugak..nak pakai product yang lain...aku takut efek kat baby lak...so...hold dulu lah hasrat ku...kelas dah nak buka dah..minggu depan...aku agak mesti student mesti terkejut tgk muka aku...lantak lah...cuma ada 1 bulan lebeh kot nak mengajar dorang pastu aku bercuti...nanti cuti bersalin leh la bagi muka clean and clear balik macam before prenent...Nasib baik mr. hubby faham lah jugak...kalau tak...makan hati la alamatnya...

Persiapan baby pun dan 95% dah siap...cuma nak tambah buaian dan set berpantang ja..walaupun ada banyak lagi komitmen lain nak kena pikir...tapi priority kena pada anak dulu..pasni baru pikir nak bt apa...gaji aku dan mr. hubby pun banyak habiskan utk persiapan baby...nasib baik la dah tak banyak dah...aku plak due ujung bulan 12 @ awal bulan 1 nie...so..duit gaji both of us...utk ujung bulan nie..nak kena simpan sikit...nasib baik la..umah parent dekat..hospital pun dekat...aku bersalin kat hospital kerajaan ja..senang sikit..yerlah...dok pun tak lama kat opital..kalau anak ok..lagi satu ..aku dan suami ada GL...so..guna j lah...wad kelas pertama la..insyaallah..kalau dua orang..aku rasa aku nak wad yg ada ramai org..takut jugak anak @ aku jadi apa2..kita berikhtiar...pikir kebarangkalian...kalau nak dikira service...sudah tentu kat private lagi bagus..tapi memana pun sama...so...aku pilih jer kerajaan..aku sendiri pun lahir kat kerajaan ja..aku sendiri tak nak bezakan anak2...semuanya bersalin kat kerajaan...senang..

Ohya...sekarang nie aku cepat rasa letih dan mengah..kadang2 kepala rasa berat...nak tidur ja..mata cepat mengantok..kadang2 angin...cian jugak mr.hubby...mmg lah org kata time mengandung nie mulut kena jaga..tapi entah...kalau tak kena dihati aku ja...siap lah...nak masak kadang2 rasa malas sgt..nak tidur ja nie...cemana nak mengajar nie...everyday ada kelas...aduhai..

oklah...nanti sambung lain...mengantok la plak...

Thursday, November 22, 2012

MOTIVASI

Posted by Chek Nurul at 11:00 AM 0 comments
Assalamualaikum w.b.t.....selamat pagi dan salam sejahtera...entry kali nie aku cuma nak bagi motivasi pada diri sendiri...mana lah tahu masa depan sekiranya aku nak baca post yang lepas2 leh gak jadikan motivasi pada diri sendiri.

CERITA 1

Tentang isu semasa...bukannya aku tak peka atau tak amik port atau pun pentingkan didi sendiri. Tapi adakan dengan join group @ dengan bagi komen di laman2 sosial akan memberi kesan apa2. Tidak sama sekali. Tapi aku suka dengan apa yang aku dgr dalam radio pagi nie. Jangan hanya berdoa tapi hulurkan bantuan dari segala sumber tak kira lah dari sumber kewangan ker, sumber harta benda ker apa ker...nie...mcm pesta pulak...ataupun ikot musim...mmg lah bagus sesiapa yang prihatin dgn semua yang berlaku tapi jangan hanya duduk depan laptop..tapi bila perlukan bantuan dan sebagainya..kita adalah orang yang terakhir yang hulurkan...

MORALNYA...

Jangan ikot orang...kita ada cara kita sendiri untuk melakukan @ menghulurkan sesuatu...

Thursday, November 15, 2012

just...a little bit...

Posted by Chek Nurul at 11:46 AM 0 comments
Assalamualaikum...Salam Maal Hijrah...Good Morning...Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia...
Its been long time i didn't not write anything even update my blog. This is because i don't want too but a little bit tired and sometimes feel a little bit lazy..hehehe..Alhamdulillah..eventhought i feel lazy but today i want update my blog..even just 1 word..;p

Today was new year for muslim dan also for me. i hope everything will be in good and Allah will always with me. amin...

For my baby..its almost 32 week...i feel little bit tired and my back sometime feel pain..my hubby always with me..thank you for everything dear..

this is our baby progress...i just Google it in the internet...its mean a few week to goes...of course im feel a little bit nerves...our first baby..what i know...my baby very active..always have movement especially when my hubby with me..play with my baby... when i was so sleepy, that the peak hour for baby wake up and want play with me...adohai...

 almost a month i don't have class, a little bit bored but i don't have prepared anything to enter the class. so, i rileks and do what ever i want..hehehe


But beginning of December, new season for student and class will begin on 2nd day of December...urmmm

 

Life So Simple WithOut Rules Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez