Wednesday, April 20, 2011

Binatang kesayangan bonda...



Entry kali nie, aku persembahkan arnab peliharaan mak aku. ni kira generasi yang ke 3 dan sekarang semakin membiak. Begitu lincah sekali dan jinak, cuma ada 2 kaler ja. brown dan white. Yang sekor nie aku suka sebab dia lincah. suka berlari2..

Tapi sejak2 ada peristiwa yang memilukan di hatiku, terpaksa la aku berenggang dengan arnab nie..Petang tue, berkain batik dan ber T-Shirt, aku memegang dan membelai lembut bulu2 arnab nie...tiba-tiba.......

Tanpa beri amaran, dia telah mengalirkan air membuat aku terpaku, CIS...habis kain aku, terpaksa aku menukarkan kain yg baru...Sejak dari hari tue, aku dah jarang nak memegangnya...cuma kdg2 jer..

Rindunya......


Salam...

Wah..nyamannya..terasa best dan aman damai setelah sekian lama menyediri, bagaikan ada satu semangat dalam diri untuk kembali berblog kembali. Alhamdullilah setelah berbulan bertapa disini, aku kembali "menghirup" udara segar...;p

Sebenarnya banyak perkara nak aku coretkan disini. Walaupun hanya beberapa bulan berada disini, tapi aku dah melalui bermacam - macam perkara. Harap semua itu akan mematangkan aku. Aku taklah nak bercerita semua kat sini plak tapi cukup lah sekadar memberi pandangan.

Dalam hidup, kadang kala kita tak semestinya akan berada ditahap yang selesa. Bagaikan roda yang sentiasa berputar macam itulah kehidupan kita. Walaupun dalam apa jua situasi dan suasana sekeliling kita, sentiasa lah beringat bahawa, perkara yang menimpa dan berlaku pada kita sebenarnya adalah ujian dari NYA untuk kita. Cuba berfikir dengan positif, Tak rugi sebenarnya kita berfikiran positif nie, kita bukannya tidak bertindak @ membiarkan sesuatu itu terus berlaku pada kita tetapi BERSABAR dengan apa yang berlaku. Sebenarnya berbaloi kita bersabar, sesetengah orang akan cakap.."iskh, hang boleh bersabar dgn dia"..."kenapa la hang tak amik tindakkan kat dia"..."sampai bila hang nak dia bt mcm tue"...macam - macam lagi. Jangan la kita termakan hasutan dan kata -kata orang. Yang akan merana @ terkena mesti berbalik pada kita. Sudah tentu sebagai manusia nie, kita tak akan boleh sentiasa berfikiran positif sebab kita bukan robot yang diprogramkan. Bila kita panas hati, boleh dan tak salah untuk kita melontarkan apa yang kita rasa tue, tapi jangan lepaskan kepada orang tapi cari sesuatu yang boleh buat kita kembali tenang. Contohnya aku kalau tension sgt, samada aku p tgk arnab belaan mak aku tak pun, tidor ker, @ buat lah kerja apa-pa yang boleh buat aku tak pikir sgt..

Dalam berkasih sayang nie, biasa lah pasti ada pergolakan perasaan, chewah...macam trilogi cinta plok..huhu..Alhamdulillah, hubungan kami masih lagi dalam peliharaan dan perhatian dariNYA. Aku bukan nak bercerita mengenai hubungan kami. Tapi kat sini aku cuma coretkan apa yang aku rasa. Urmmm...Setiap pasangan sudah semestinya mahu menjadi lebih baik dari orang lain dan mencipta memori @ sejarah tersendiri. Bagi aku, tidak perlu kita meniru orang lain dalam apa jua situasi @ cara sebab masing - masing mempunyai cara tersendiri untuk menghargai pasangan. Bagi pasangan yang memikirkan masa depan, sudah tentu akan sentiasa berbincang dan merancang untuk keselesaan di kemudian hari. Dan yang paling penting, sentiasa berfikir bahawa kita tidak sama dengan orang lain. Lagi satu jangan sesekali menyusahkan orang lain. Ada jugak yang mahu menjadikan orang lain sebagai sumber rujukan, Tapi apa yang perlu diingatkan adalah SENTIASA LA MENGUKUR BAJU DI BADAN SENDIRI.

Wednesday, April 20, 2011

Binatang kesayangan bonda...

Posted by Chek Nurul at 5:25 PM 0 comments

Entry kali nie, aku persembahkan arnab peliharaan mak aku. ni kira generasi yang ke 3 dan sekarang semakin membiak. Begitu lincah sekali dan jinak, cuma ada 2 kaler ja. brown dan white. Yang sekor nie aku suka sebab dia lincah. suka berlari2..

Tapi sejak2 ada peristiwa yang memilukan di hatiku, terpaksa la aku berenggang dengan arnab nie..Petang tue, berkain batik dan ber T-Shirt, aku memegang dan membelai lembut bulu2 arnab nie...tiba-tiba.......

Tanpa beri amaran, dia telah mengalirkan air membuat aku terpaku, CIS...habis kain aku, terpaksa aku menukarkan kain yg baru...Sejak dari hari tue, aku dah jarang nak memegangnya...cuma kdg2 jer..

Rindunya......

Posted by Chek Nurul at 3:58 PM 0 comments
Salam...

Wah..nyamannya..terasa best dan aman damai setelah sekian lama menyediri, bagaikan ada satu semangat dalam diri untuk kembali berblog kembali. Alhamdullilah setelah berbulan bertapa disini, aku kembali "menghirup" udara segar...;p

Sebenarnya banyak perkara nak aku coretkan disini. Walaupun hanya beberapa bulan berada disini, tapi aku dah melalui bermacam - macam perkara. Harap semua itu akan mematangkan aku. Aku taklah nak bercerita semua kat sini plak tapi cukup lah sekadar memberi pandangan.

Dalam hidup, kadang kala kita tak semestinya akan berada ditahap yang selesa. Bagaikan roda yang sentiasa berputar macam itulah kehidupan kita. Walaupun dalam apa jua situasi dan suasana sekeliling kita, sentiasa lah beringat bahawa, perkara yang menimpa dan berlaku pada kita sebenarnya adalah ujian dari NYA untuk kita. Cuba berfikir dengan positif, Tak rugi sebenarnya kita berfikiran positif nie, kita bukannya tidak bertindak @ membiarkan sesuatu itu terus berlaku pada kita tetapi BERSABAR dengan apa yang berlaku. Sebenarnya berbaloi kita bersabar, sesetengah orang akan cakap.."iskh, hang boleh bersabar dgn dia"..."kenapa la hang tak amik tindakkan kat dia"..."sampai bila hang nak dia bt mcm tue"...macam - macam lagi. Jangan la kita termakan hasutan dan kata -kata orang. Yang akan merana @ terkena mesti berbalik pada kita. Sudah tentu sebagai manusia nie, kita tak akan boleh sentiasa berfikiran positif sebab kita bukan robot yang diprogramkan. Bila kita panas hati, boleh dan tak salah untuk kita melontarkan apa yang kita rasa tue, tapi jangan lepaskan kepada orang tapi cari sesuatu yang boleh buat kita kembali tenang. Contohnya aku kalau tension sgt, samada aku p tgk arnab belaan mak aku tak pun, tidor ker, @ buat lah kerja apa-pa yang boleh buat aku tak pikir sgt..

Dalam berkasih sayang nie, biasa lah pasti ada pergolakan perasaan, chewah...macam trilogi cinta plok..huhu..Alhamdulillah, hubungan kami masih lagi dalam peliharaan dan perhatian dariNYA. Aku bukan nak bercerita mengenai hubungan kami. Tapi kat sini aku cuma coretkan apa yang aku rasa. Urmmm...Setiap pasangan sudah semestinya mahu menjadi lebih baik dari orang lain dan mencipta memori @ sejarah tersendiri. Bagi aku, tidak perlu kita meniru orang lain dalam apa jua situasi @ cara sebab masing - masing mempunyai cara tersendiri untuk menghargai pasangan. Bagi pasangan yang memikirkan masa depan, sudah tentu akan sentiasa berbincang dan merancang untuk keselesaan di kemudian hari. Dan yang paling penting, sentiasa berfikir bahawa kita tidak sama dengan orang lain. Lagi satu jangan sesekali menyusahkan orang lain. Ada jugak yang mahu menjadikan orang lain sebagai sumber rujukan, Tapi apa yang perlu diingatkan adalah SENTIASA LA MENGUKUR BAJU DI BADAN SENDIRI.
 

Life So Simple WithOut Rules Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez